A gép a rossz időjárás miatt kényszerült órákon át tartó várakozásra a Wyoming államban lévő Cheyenne repülőterén. “Hölgyeim és uraim, a Frontier Airlines az államok egyik legolcsóbb légitársaságaként ismert, az önök kapitánya azonban nem fösvény. Épp most rendeltem pizzát az egész gépnek” – mondta be a pilóta a fedélzeti hangszórón.
A Domino’s pizzafutár-szolgálat menedzsere, Andy Ritchie késő este vette fel a 160 főre szóló megrendelést. Két munkatársával 35 óriáspizzát sütöttek, amelyeket a repülőtér főbejáratához vittek. A szállítmányt itt a repülőtér képviselője vette át és vitte a várakozó géphez. A pilóta bankkártyával fizetett.
Az utasokkal teli, Washingtonból Denverbe tartó gép már többórás késésben volt, amikor átirányították Cheyenne-be. Itt további két órán keresztül kellett várakoznia a kifutópályán, a fedélzeten azonban már nem volt étel.