Gazdaság

Nagy változást jelentett be a Tesco

Egymilliárd műanyag csomagolást von ki a forgalomból 2020 végéig a brit üzleteiben – írja a Portfolio.hu. A cél az, hogy csökkentsék az üzleteikben kapható áruk csomagolása által okozott környezeti terhelést. Részben azért van erre szükség, mert a a vásárlók is egyre környezettudatosabbak.

Tavaly a Tesco azt a célt tűzte ki, hogy száműzi kínálatából a legnehezebben újrahasznosítható csomagolásokat, most a vállalat bejelentette, hogy ezt a célt idén év végéig elérik:

800 termékkategóriában 4000 tonnányi csomagolóanyag került ki a saját márkás szortimentből, és a beszállítókkal együttműködnek abban, hogy hasonló eredményeket érjenek el a márkás termékeknél.

A legfrissebb tervben az szerepel a Portfolio szerint, hogy kivonják a forgalomból a műanyag zacskókat, amiket papírzacskókkal helyettesítenek.

A kiskereskedelmi lánc közölte több mint 1500 beszállítójával, hogy az egyik legfontosabb szempont abban, melyik árut veszik be a kínálatukba, a csomagolás lesz, és a Tesco fenntartja magának a jogot, hogy ne listázzon be olyan termékeket, amelyeknek a csomagolása nehezen újrahasznosítható.

Ez történik, ha nincs ingyen a nejlonzacskó
Nyolcvanhat százalékkal csökkent az Angliában eladott zacskók száma 2015 óta.

Kiemelt kép: smagpictures.com

Ajánlott videó

Olvasói sztorik