Az MMV azt kéri a versenyhivataltól, hogy vizsgálja ki azokat az ügyeket amelyek alátámasztják, hogy a Magyar Államvasutak árufuvarozási üzletága önkényesen értelmezi a vasúti pályahasználati szabályokat.
Az MTI-hez eljuttatott közleményében az MMV kifejti, hogy a MÁV 2004-ben megakadályozta, hogy a szerelvényeik megközelíthessék a bükkábrányi lignitbányát, ezzel meghiúsítva a cég szándékát, hogy lignitet szállítson a Mátrai Erőműbe.
A beadvánnyal az MMV azt szeretné elérni, hogy a magánvasúti szerelvények az Európai Unió vasúti irányelveinek, a magyar jogszabályoknak, a meghirdetett vasúti hálózati üzletszabályzatnak megfelelően, díjfizetés ellenében kiszámíthatóan közlekedtethessen szerelvényeivel a magyar vasúti pályákon, az ipar-, az átrakó-pályaudvari vágányokon és hozzáférhessenek a rakodást kiszolgáló létesítményekhez. A jelenlegi gyakorlat azt mutatja, hogy a MÁV Rt. árufuvarozási üzletága ötletszerűen, saját érdekei szerint szabja meg és változtatja a feltételeket.
A MÁV Rt. pénteken az MTI-hez eljuttatott közleményében közölte, hogy egyetért és üdvözli, hogy a Gazdasági Versenyhivatal – mint független hatóság – teszi egyértelművé az Európai Unió pályaliberalizációs előírásainak megfelelő hazai törvények és belső szabályzatok betartásának módját, amelyek vonatkoznak mind a közforgalmú pályákra, mind a MÁV tulajdonában illetve kezelésében lévő iparvágányok használatára.
A MÁV Rt. azért is várja a GVH állásfoglalását, mert az állami vasúttársaság szerint az MMV nem volt tisztában a vonatkozó előírásokkal. Szerintük ezt a tényt az is alátámasztja, hogy a liberalizált magyar pályán már fuvarozott magán vasúttársaság. A szállítás a törvényi előírásoknak megfelelően és problémamentesen zajlott – tudatja a MÁV.