Petíciót nyújtott át a MÁV-nak egy utasküldöttség szerdán délelőtt az állami vasúttársaság székházánál – írja az Index. A tiltakozók több ezres létszámú Facebook-csoportot képviselnek, rendszeresen közlekednek vonattal a munkahelyükre, és az elmúlt években jelentős minőségromlást tapasztaltak.
Mint írták, a Budapest Nyugati-Cegléd-Szolnok vonaton idén május óta különösen sok vonat késik 20-60 percet, vagy marad ki teljes mértékben, ezért reggel legalább két vonattal előbb el kell indulniuk a munkába járóknak, hogy időben beérjenek. Azt sem tudják mire vélni, hogy a vasutasok az esetek 90 százalékában teljesen tájékozatlanok, sőt még ki is kérik maguknak, hogy az utasok kérdezni mernek, miközben az állomásokon gyakoriak az egymásnak ellentmondó információk.
Az indulásig napon álló, majd a nyílt pályán veszteglő vonatokon délutánonként 40 fok van, légkondicionáló nincs, ellenben a teli üveg ablakokat nem lehet lehúzni. Szerintük nem elég azt szajkózni, hogy „milyen jó lesz”, ha megjönnek az emeletes vonatok, mert azok is ugyanazon az elavult pályán, állandóan tönkremenő biztosítóberendezések mellett közlekednek, csak azt érik el, hogy kétszer annyi ember ül egyszerre az álló vonaton.
A petíciózók szerint semmitmondó válaszok helyett kompenzációrendszert kell kialakítani a késések miatt, és nem csak az Intercity vonatokon, mert a legtöbb utas az agglomerációból utazik a fővárosba. Szerintük a késések csökkentésének legjobb módja, ha a MÁV pénzügyileg érzi meg a pontatlan munkavégzés hátrányait. Ha nem javulnak az utazási feltételek, tüntetést sem tartanak kizártnak. (Illusztráció: MTVA / Jászai Csaba)