Belföld

A Hit Gyülekezete is kibukott a coca-colás plakátokon

Boldog István fideszes képviselő vasárnap a Facebook-oldalán jelentette be, hogy addig nem iszik Coca-Colát, amíg a cég nem távolítja el a melegbarát plakátjaikat Magyarországról. A cégnek persze esze ágában sincsen leszedni a plakátokat, pedig már online petíció is indult azok eltakarításáért. Németh Sándor Hit Gyülekezete is kiborult a plakátok miatt, azt szeretnék, hogy ha eltűnnének Budapestről, a „Coca-Cola homoszexualitást népszerűsítő plakátjai”. Ezért arra kérik azokat, akik hasonlóan gondolkoznak, mint ők, hogy írják alá a petíciót.

Frissítés:

A Hit Gyülekezete továbbment, már nem csak a petíciót aláírására buzdítanak, hat kérdést ugyanis nekiszegeztek kedd délután a Coca-Colának. Íme a kérdések:

1. A Coca-Cola szabadságról beszél, de akkor döntésével miért erőszakolja meg azon fogyasztói lelkiismeretét, akiknek más a véleményük ebben a megosztó társadalmi kérdésben?
2. A szexuális orientáció, nemi identitás különösen védett személyes adatnak számít. Miért kényszeríti a Coca-Cola az embereket arra, hogy erről a szenzitív kérdésről bármilyen nyilatkozatot tegyenek?
3. Miért idegeníti el termékétől azokat a kormánypárti fogyasztókat, akik kedvelik az üdítőitalukat, de nem szeretnének egy platformra kerülni a Coca-Colával pózoló ellenzéki politikusokkal?
4. Minden cégnek joga van ahhoz, hogy bármely fogyasztói csoport felé – így akár a homoszexuálisok felé – reklámkampányt folytasson. A Coca-Cola azonban ezt a kampányát tudatosan a legforgalmasabb közterületekre (metróállomások, belvárosi csomópontok) vitte ki. Magyarországon az alaptörvény kimondja minden ember egyenlőségét, de egyértelműen meghatározza a házasság és család fogalmát is. A Coca-Cola plakátjaival és melegpárti hitvallásával azt üzeni a magyar társadalomnak, hogy az alaptörvény jogellenes, és változásra van szükség. Sokan akarják ma kívülről megmondani azt, milyen legyen Magyarország. Ezt azonban kizárólag a magyar választóknak, és a magyar társadalomnak joga eldönteni. A magyarok harminc éve elutasították azt, hogy Moszkvából mondják meg nekik, mi a jó és mi a rossz. Miért akar most egy cég Atlantából kioktatni bennünket?
5. A közterületi reklámok korlátlanul elérik a gyerekeket. A szexuális intimitásban ábrázolt homoszexuális párok és egy gyerekek által is fogyasztott tömegtermék összekapcsolása megtévesztő módon beavatkozik a gyermekek személyiségfejlődésébe. Miért kényszeríti a Coca-Cola arra a gyerekeket és a szülőket arra, hogy az utcán, közlekedés közben morális meggyőződésükkel ellentétes képeket lássanak? Miért akarja a Coca-Cola a homoszexualitás támogatására csábítani a kiskorúakat? Ki jogosította fel a céget arra, hogy a szülők, pedagógusok helyett oktasson?
6. Végül még egy kérdés: A Coca-Colát világszerte bírálják azért, hogy termékei egészségre és a környezetre ártalmasak lehetnek. Tényleg jó ötlet a megalapozott kritikákkal szemben egy provokatív, agresszív és megosztó kampánnyal válaszolni?

Kiemelt kép: Farkas Norbert/24.hu

Ajánlott videó

Olvasói sztorik