Az élősködők című film Pong Dzsunho rendezésében készült, aki a 2013-as Snowpiercer című filmet és a 2017-es Okját, melyekből utóbbi ringbe szállt a fődíjért Cannes-ban, melyet végül a rendező idén nyert el, és így Az élősködők az első dél-koreai film, amely elnyerte az Aranypálmát és a fesztivál záró darabja lett volna. A Variety cikke szerint közönség fel van háborodva, amiért egy nemzetközileg elismert, példaértékű ázsiai rendező munkásságát nem képesek bemutatni egy kínai filmfesztiválon, és szkepticizmussal fogadták a „technikai okokra” való hivatkozást, ugyanis ez idén a sokadik film, amelyet ebből az okból nem adnak le, miközben nyilvánvalóan a cenzúra van az ügy mögött.
Ebben az évben csak a berlini filmfesztiválról technikai okokra hivatkozva nem engedték vetítésre a One Second és a Better Days című kínai filmeket, Cannes-ban a Summer of Changshá-t vonták vissza, mondván hiányzik a film engedélyéről a kínai kormány hivatalos pecsétje, a sangháji filmfesztiválról pedig a The Eight Hundred című filmet vették le a műsorról. A kínai Weibo közösségi oldal egyik posztjában gúnyosan azt írják, hogy ha a technikai problémákat meg tudnák oldani, megérdemelnék a Nobel-díjat, és azt, hogy miért nem tudják egyenesen közölni azt, hogy tartalmi okokból nem engedélyezik a vetítést.
A Kína-Dél-Korea viszony politikailag azóta feszült, mióta Dél-Koreában 2016-ban beleegyeztek, hogy az USA ellenrakéta rendszert, úgynevezett THAAD-rendszert építsen ki. A döntést követően Kína betiltotta az összes dél-koreai film és tévéműsor importját. Ez a tiltás két éven át fennállt, és félő, hogy ebben az esetben is a politika szólt közbe.
A kínai politikai helyzet jelenleg így is feszült, mivel Hongkongban továbbra is tartanak a tömegtüntetések a kiadatási törvényekre vonatkozóan. A kínai közösségi média platformon pedig több ezren kedveltek egy kommentet, amely bár a film levételéről szóló poszt alatt állt, de a tüntetésekre hívta fel a figyelmet:
Megértem Hongkongot.
Kiemelt kép: CJ Entertainment/Korean Film Council