Az orosz gép mindkét esetben néhány percet töltött a dél-koreai légtérben az ország legkeletibb szigete, a Dokdo közelében. Dél-koreai harci gépek szálltak fel, és figyelmeztető lövéseket adtak le, valamint rádión is figyelmeztették. Ezek hatására az orosz gép elhagyta a dél-koreai légteret, de később ismét belépett a dél-koreai légtér peremének számító, úgynevezett légvédelmi azonosítási övezetbe. A dél-koreai légierő újabb figyelmeztető manőverei hatására ezután végleg távozott az orosz gép.
A Yonhap hírügynökség szerint ez volt az első eset, hogy orosz harci gép megsértette a dél-koreai légteret, bár az ország légvédelmi azonosítási övezetébe rendszeresen belépnek orosz gépek. Az incidenst megelőzően kedden két ilyen eset is volt. Dokdo szigetet Japán is magának követeli, japánul Takesimának nevezik – jegyezte meg a dpa hírügynökség.
Az incidenseket sem Oroszország, sem Kína nem kommentálta egyelőre, és a hírügynökségek szerint nem lehet tudni, hogy mi volt az oka ezeknek az eseteknek.
Mun Dzsein dél-koerai elnök hivatala panaszt tett Oroszországnál a keddi incidensek miatt. A hivatal nemzetbiztonsági igazgatója üzenetet küldött az orosz biztonsági tanács vezetőjének – közölte szöuli elnöki hivatal szóvivője.
Nagyon komolyan vesszük az incidenst, ha ez megismétlődik, Dél-Korea az eddiginél sokkal komolyabb intézkedést fog hozni miatta
– írta.
Míg a nemzeti légtereket szabályozza a nemzetközi jog, a légvédelmi azonosítási övezeteket nem, ezeket önhatalmúlag jelölik ki az egyes országok azzal a céllal, hogy már időben azonosítani tudják a nemzeti légtérhez közelítő idegen gépeket, és megakadályozzák belépésüket oda, valamint elkerüljék a légi baleseteket.
Kiemelt kép: illusztráció, A-50-es légtérfelderítő repülőgép Fotó: Europress