Márciusban a Genfi Autószalonon mutatták be a Renault három felfrissített modelljét: a Lagunát, a Vel Satist és Espacet. A három grácia hazánkban is hamarosan elérhető, és a franciák szerint az eddig is remek biztonság mellett ezentúl a minőségben is komoly előrelépés várható.
Plusz egy év
Ez irányú törekvéseiben a gyártó olyannyira bízik, hogy plusz egy év garanciát ad a járművekhez. A Renault vezetői deklaráltan kijelentették, hogy a Toyota műszaki minőségét, és megbízhatóságát szeretnék mihamarabb elérni. Ennek érdekében a franciaországi gyárba a minőségbiztosítás javításához segítségül hívják a Nissan embereit.
A japánok tudása igen jól jöhet, hiszen a Nissan a Toyotával karöltve az egyik legmegbízhatóbb márkának számít, ráadásul komoly ismereteik vannak a prémium minőségű modelleknél is. A franciák szerint a minőségjavulás először a három felsőbb kategóriás autónál lesz tetten érhető, de a későbbiekben a többi modellnél is javulni fog.
Laguna 2005
Az autó külsejét csak minimálisan változtatták, az új modell orr-része az egységes márkaarculat jegyében átvette a Mégane II stílusát. Megújultak a hátsó világítótestek is, a korábban sávos felosztású lámpa helyett kerek formákkal operál a Laguna. Ezenkívül természetesen néhány apróbb ütközőcsík és felirat is változott, de az újdonságok inkább a belterében találhatók. Finomabb, a Touch Design jegyében kiválasztott, jobb minőségű anyagok kerültek a Lagunába, és átalakították, harmonikusabbá és ergonomikusabbá varázsolták a műszerfalat és a középkonzol kezelőszerveit.
A klíma és a hifi gombjai jobban elérhető pozícióba, magasabbra kerültek, a velúrburkolatokat mikroszálas textilkárpitra cserélték. Az új Laguna enteriőrje sötét és világos színváltozatban, ízlés szerint választható.
Újdonság még a Renault több típusában is bevált elektronikus kézifék, ami önműködően bekapcsol, ha leállítjuk az autót, indítás után pedig, ha a kerekek megfelelő nyomatékot kapnak, automatikusan old.
A motorpaletta dízel szekcióján a három egység kap helyet. Az 1,9 literes 110 (260 Nm) és 120 lóerős (300 Nm) verzió szerepel a kínálatban, de továbbra is elérhető lesz a 2,2 literes 150 lóerős dCi. A benzines motorválaszték alján, a 115 lovas 1,6-os áll, ezt követi a 135 lóerős kétliteres, a csúcsot pedig továbbra is a 3 literes V6-os jelenti. Újdonság a 205 lovas, kétliteres turbó, ami ráadásul különleges felszereltséggel is társul. A GT-re keresztelt sport verzió egyedi külsővel és belsővel bír. Új spoilerek és külső színek, piros-fekete bőrülések, 17 colos könnyűfém felnik dobják fel a sportmodellt. A menetteljesítmények sem alakulnak rosszul, hiszen a 300 newtonméter nyomatéknak köszönhetően a GT 7,2 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig 235 km/óra.
Az új Laguna alapára kicsit több mint 5,1 millió, ezért a pénzért a 115 lóerős, 1,6-os, Authentique felszereltség érhető el. Ebben az árban már hat légzsák, ABS és légkondicionáló is van. Minden bizonnyal a 110 lóerős 1.9 dCi lesz a sláger, ez a verzió 5,66 milliótól indul.
Vel Satis 2005
A Renault a Laguna mellett luxusautóját, a Vel Satist is megújította. Itt azonban, ha lehet, még kevesebb az újdonság. Az idei modellévre a krómdíszítések, az előmeredő kipufogók, az új fényszórók jelentik az „újdonságot”. Az utastér átalakításánál is inkább a finomabb megoldások, és a letisztult formáké a főszerep. Komolyabb változás talán csak a motorpalettát érintette, mivel az új modellévben gyengébb motorokkal is rendelhető a Vel Satis. Az alap verzió a 2,2 dCi lesz, ezt követi a 170 lóerős, kétliteres, benzines turbó, és továbbra is a kínálatban marad a két V6-os monstrum.