Amerikai kutatók szerint sokkal hamarabb érintettnek érzik magukat az emberek, ha arról hallanak, hogy egy ismert ember betegségben szenved, mintha csak általánosságban olvasnak a betegségekről. Éppen ezért Amanda Hinnant kutató szerint komoly szerep jut a bulvárújságíróknak abban, hogy milyen egészségügyi üzeneteket juttatnak el az emberekhez.
A vizsgálatokból ugyanis kiderült, hogy egy celeb egészségügyi problémája komoly hatást gyakorolhat a gondolkodásmódra. A kutatásban részt vevők arról számoltak be, hogy miután ilyesmiről olvastak, vagy hallottak, teljesen máshogy álltak saját, vagy ismerőseik hasonló egészségügyi problémáihoz. Nagyobb súllyal esett a latba és nagyobb motivációt jelentett a változtatásra, mintha saját családjukban történt volna hasonló. Arról nem is beszélve, ahogy a kutatást vezető Amanda Hinnant elmondja, a legújabb celebtörténetek arra is jók, hogy vitát indítsanak el családon belül olyan kérdésekről, mint a gyereknevelés.
AJÁNLOTT LINKEK:
A celebek problémái jó hatással vannak az emberek egészségére (Lifenetwork)