A hazai biztosítási piac 28 társasága (illetve egyesülete) összesen 7,15 százalékkal (558,6 milliárdról 598,5 milliárd forintra) tudta bevételeit növelni 2004-ben. A piaci részesedések tekintetében a dobogós rangsor változatlan maradt: az Allianz az első, a Generali-Providencia a második, az ING pedig a harmadik helyet foglalja el.
A látszatra változatlan toplista mgött azonban jelentős átrendeződések történtek: az Allianz bevétele például közel egy százalékkal maradt el a 2003-as adatoktól, így piaci részesedése is komolyan, 28 százalékról 26 százalékra apadt. Bevételei több mint 9 százalékos visszaesése folytán szintén 2 százalékkal kisebb (2004 végén 9,3 százalékos) befolyása van az OTP-Garanciának is, amely társaság a piac ötödik legnagyobb szereplője.
A nagyobb társaságok közül a piaci átlag alatti növekedést produkált még az ING és az Uniqa, miközben a kisebb biztosítók közül jelentősen növelte bevételeit az Union, a Magyar Posta, a Groupama és az Erste, nem bírt viszont felzárkózni az évek óta roppant ambíciózus terveket szövögető, ám hosszú ideje 1 százalék alatti részesedéssel bíró Aviva.
A biztosítási ágak megoszlása a következőképpen alakult: életbiztosításokból 243,3 milliárd, nem-életbiztosításokból pedig 355 milliárd forint folyt be.