Gazdaság

Az élelmiszerek harmada egészen biztosan megtéveszti a fogyasztókat

Egy uniós vizsgálat szerint minden harmadik árunál eltérő lehet az összetétel, attól függően, hol vesszük.

Egyy most nyilvánosságra hozott uniós vizsgálat szerint az értékelt 128 élelmiszerből vett 1380 darabos minta – nemzetközi márka, illetve az üzletláncok saját márkás árui – csaknem harmada (31 százalék, 39 termék) egészen bizonyosan megtéveszti a vásárlót, hiszen annak ellenére azonos (9 százalék, 11 termék) vagy nagyon hasonló (22 százalék, 28 termék) a csomagolása, hogy az egyes országokban jelentősen eltérő az áru összetétele. Ugyanakkor 26 százaléknyi portékánál az eltérő összetételt eltérő csomagolás is mutatta, írta a Magyar Hang.

A termékek pontosan egyharmadának összetevői azonosak voltak a vizsgált országok mindegyikében. Ebben a csoportban a készítmények 23 százalékának csomagolása is ugyanolyan volt mindenütt, 8 százaléknál csak kisebb eltérések mutatkoztak, két százalék esetében pedig jelentős volt a küllembeli eltérés.

Az összes vizsgált élelmiszer 9 százalékának minden vizsgált országban hasonló, de nem teljesen azonos az összetételük. Háromszázaléknyi terméknél a hasonló összetételt minden országban megegyező csomagolásban árusították, négy százalék volt a hasonló csomagolással a boltok polcaira került árucikk, és két százalékban a csomagolás jelentősen eltért egymástól a vizsgált országokban.

A vizsgálatot végző uniós intézmény, a Joint Research Center működését is felügyelő uniós biztos szerint az eredmények vegyesek:

Bár örülök, hogy nem találtak bizonyítékot arra, hogy a kontinens keleti felében más az élelmiszerek összetétele mint nyugaton, aggódom amiatt, hogy kiderült, a tesztelt termékek egyharmada más összetételű annak ellenére, hogy azonos vagy hasonló márkajelzéssel kerülnek forgalomba.

Kiemelt kép: Thinkstock

Ajánlott videó

Olvasói sztorik