Az Egyesült Államok Központi Hírszerző Ügynöksége (CIA) még mélyebben beszállt az internetbe, és elkészítette hivatalos Instagram-fiókját (@CIA), amin már látható is a hitelesítést jelző kék pipás ikon. Aki figyelemmel követte a híreket, annak nem olyan meglepő a dolog, mivel az ügynökség igazgatója, Gina Haspel múlt héten egy alabamai egyetemen beszélt arról, hogy a jövőben aktívan részt kívánnak venni a fotómegosztó platformon. A CIA-nek már méretes követőtábora van a Facebookon és a Twitteren, de a vizuális tartalmakra építő Instagram eddig kimaradt.
Az Instagramhoz való csatlakozás egy újabb mód arra, hogy megosszuk a CIA történeteit, és tehetségeket toborozzunk. A fiókon keresztül betekintést nyújtunk az ügynökség életébe, de azt nem ígérjük, hogy szelfiket is közzéteszünk a titkos helyekről.”
– mondta el a hírszerzők szóvivője a The Verge-nek.
Ehhez plusz támogatást is kaptak az Instagramtól, a cég szakértői a fiók indítása előtt tanácsokat adtak azzal kapcsolatban, hogyan érdemes jelen lenni a közösségi médiában.
Az eddig 16 ezer követővel büszkélkedő ügynökség már első posztját is közzétette egy irodai asztalról, ami akár egy profi influencer posztja is lehetne, hiszen a kompozíció gondos: van rajta szobanövény, színes írószerek, és motivációs idézetek, például hogy „Be akarom utazni a világot”, illetve szőrös pléd is.
A szemfüleseknek feltűnhet három térkép is, amik Kínát, Oroszországot és Iránt ábrázolják, illetve egy kinyitott Moleskine füzet, amiben az alábbi jelszó olvasható: „Megosztjuk, amit tudunk, és védjük, amit kell”. Ezen felül még Haspel első CIA jelvényét is elrejtették a fotón, még 1985-ből.
Az ügynökség profiljának bemutatkozó szövege pedig ez: „Mi vagyunk a nemzet első védelmi vonala. Végrehajtjuk, amit mások nem tudnak, és odamegyek, ahova mások nem tudnak.”