A Daily Mail című brit bulvárlap szúrt ki egy igazán nem mindannapi történetet arról, hogyan indította be saját vállalkozását a Cheltenhamben élő Andrew Michael.
Egy vállalkozásba belevágni soha nem egyszerű döntés. Még ha roppant nagyszerű ötlettel állunk is elő, a kezdeti időszak általában elég keserves, rengeteg pénzt kell invesztálni a dologba, miközben ott lebeg a tudat, hogy az sincs kizárva, hogy soha nem lesz nyereséges a biznisz. Úgy tűnik, a 17 éves Andrew Michael fejében nem fordultak meg ezek a gondolatok, mikor társával együtt 1997-ben eldöntötték, hogy az egyetemet kihagyva céget alapítanak.
Már a legelején jött azonban egy komoly akadály: a páros e-mail és webszolgáltatásokra szakosodott volna más, nagyobb cégekkel együttműködve, ehhez azonban elengedhetetlen volt az optikai (más néven üvegszálas) internetes hálózat kiéptésére, ami jelenleg is a legkorszerűbb vezetékes adatátviteli módszernek számít. Ennek azonban komoly költségei voltak, pontosan 30 ezer angol font, közel 11 millió forint.
A legtöbben kölcsönt vettek volna fel, Andrew azonban nemes egyszerűséggel elcsente édesanyja hitelkártyáját, és egyben kifizette a kérdéses összeget. Úgy számolt, hogy bár hatalmas kockázatot vállal, a cég bevételei rövid távon is elégnek bizonyulnak majd, hogy visszaadja anyjának a könnyen kapott kölcsönt.
A most 39 éves Andrew cége 150 millió fontos értékével jelenleg az egyik legsikeresebb brit vállalkozás az ágazatban. A karácsonyi bulikon pop együttesek lépnek fel az irodában, a barátnője születésnapjára Ushert hívta el énekelni, ő maga pedig rendszersen hódol mindenféle úri hobbinak, miközben bőkezűen jótékonykodik is.
Arról nem tudunk, milyen a kapcsolata az édesanyjával, de annyi bizonyos, hogy az asszony a kölcsön visszafizetése után megbocsájtott a fiának.
Kiemelt kép: Thinkstock