A MÁV igazgatósága szeptember elején tárgyal arról, hogy 2005 januárjától milyen járatait szüntetheti meg. A lépés azzal indokolható, hogy elégtelen az állami finanszírozás, és az optimálisnak tartott 150 milliárd forintos költségvetés helyett a minimálisnak tartott 95,6 milliárd forintot sem éri el.
Az állam-MÁV szerződésről már folytak tárgyalások, de nyár közepén megszakadtak, mert a kormány nem tudott olyan ajánlatot tenni, amely a MÁV-tól elvárt személyszállítási kötelezettségek költségeit fedezte volna. A MÁV, amennyiben a kormány nem változtat a költségvetésen, egyetlen megoldásnak a járatok megszüntetését látja. A jelenlegi 2500 járatból 1800-1900 megtartásával számolnak.
Kimutatások szerint 6-8 százalékos járatszám-csökkentés csak kisebb fennakadásokat okozna a közlekedésben. A 25 százalékos szűkítés azonban az egész országban érinti majd az utasokat.