Hozzátette: elképzelhető, hogy van egy-két utas, akik saját akaratukból maradtak külföldön, akiknek nem felelt meg az az utazási időpont, amit a biztosító társaság ajánlott fel.
Horváth Péter közölte: a kárbejelentések száma meghaladta az 1200-at, ez mintegy 2500 utastól érkezett.
Elmondta: a biztosító társaság az utolsó kárbejelentés beérkezése után 30 nappal kezdi meg a bejelentések elbírálását. Ehhez szükség lenne a csoport által a regisztrált befizetett utasokról készített listára, ezt azonban még nem küldték el az Eurotours utazási irodái. A fizetésképtelenné vált utazási irodák szervezésében összesen mintegy ezer utas tartózkodott külföldön.
Az utasok hazaszállításába bekapcsolódott a Malév is, amely a biztosító megkeresésére önköltségi áron hozta haza az utasokat. A külföldön nyaralók egy részének hazautazását pedig az utazásszervezéssel foglalkozó TUI magyarországi leányvállalata oldotta meg. A biztosító társaság korábbi közlése szerint voltak olyan turisták, akik hazahozatalához nem volt szükség segítségre, a Horvátországban nyaralók hazaútját az Eurotours még korábban kifizette.
Az Eurotours cégcsoport három irodája augusztus 12-én, csütörtökön jelentett fizetésképtelenséget. Az Eurotours Nemzetközi Utazási Iroda Kft.-t, az Eurotours Busz Nemzetközi Utazási Iroda Kft.-t és az Eurotours Air Utazási Iroda Kft.-t a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatala azonnal törölte a nyilvántartásból.