A késő estébe nyúló hétfő délutáni sztrájktárgyalások ismét nem vezettek eredményre a győri autógyárban, így tovább folytatódik a sztrájk
– tudtuk meg az Audi Hungária Független Szakszervezet kommunikációs vezetőjétől, Szimacsek Tibortól.
A munkáltató és a szakszervezet is adott új ajánlatot. A szakszervezet hajlandó lett volna bérkövetelései mintegy 10 százalékát elengedni a megegyezés érdekében.
A szakszervezet és a dolgozók bérkövetelése nemcsak az alapbérről szól, hanem más elemekről is – ezeknél tett engedményeket a szakszervezet. A béren kívüli juttatásnál például évi 787 ezer forintot jelöltek meg eredetileg, a munkáltató ezzel szemben 620 ezer forintot ajánlott – ezt a különbözetet hajlandó lett volna elengedni a szakszervezet. Lemondtak volna arról is, hogy a mozgó bér négy százalékát emeljék be az alapbérbe, valamint a lojalitási bónusznál is elfogadták volna a munkáltató által javasolt összeget. Szimacsek Tibor értékelése szerint ez elég jelentős kompromisszum lett volna.
A gyár nem fogadta el a szakszervezet kompromisszumos ajánlatát. A munkáltató saját ajánlatában pedig a szakszervezet szerint ismét nem volt érdemi változás az eddigiekhez képest, csak átrendezés, nem tartalmazott érdemi béremelést. Így ismét nem született meg a bérmegállapodás.
Gazdasági csiki-csuki zajlott megint, úgy tűnik, a munkáltató nem adja fel ezt a politikát. Súlyos eurók mennek ki az ablakon a sztrájkkal. Pedig a szakszervezetnek nem célja a károkozás, mi minél gyorsabb megállapodást szeretnénk
– jellemezte a patthelyzetet az AHFSZ kommunikációs vezetője.
Új fejlemény, hogy a munkáltató a további tárgyalásokhoz mediátort kíván bevonni. A szakszervezet erre a kérésre hivatalosan még nem mondott igent, döntést kedd reggelre még nem hoztak. De mivel szeretnének mihamarabb megegyezni, pozitív válasz várható részükről. A következő tárgyalás még nem tudni, mikor lesz
– számolt be a 24.hu-nak Szimacsek Tibor.
Az ingolstadti gyáregység, amely hétfőn leállt, továbbra sem tud dolgozni, amíg Győrben sztrájk van, amíg nem érkeznek onnan a motorok. Más gyárleállásról még nem hallott a szakszervezet, de hogy lesz-e még, az nem kizárható. Hiszen mint Szimacsek Tibor fogalmazott, Győrben a világ legnagyobb autómotorgyára állt le, a konszernt onnan szolgálják ki motorokkal. Ezért is áll értetlenül a szakszervezet az előtt, hogy a győri gyárvezetés miért nem lép egy nagyobbat, hogy végre elinduljanak a megállapodás irányába. Így mindenkinek rossz – tette hozzá.
A szakszervezet hétvégén kérte, hogy az ingolstadti központ vezetői személyesen jöjjenek el Győrbe, mert úgy látják, helyben nem várható megállapodás. Mozgolódást tapasztalnak ez ügyben, de konkrét választ még nem kaptak, sor kerül-e egy ilyen típusú megbeszélésre.
A dolgozók kitartanak, nem adjuk fel.
Ajánljuk még:
Kiemelt kép: MTI/Krizsán Csaba