Mint arról korábban beszámoltunk a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda gyanúsítottként hallgatott ki egy háziorvost a két évvel ezelőtti, 17 halálos áldozatot követelő veronai buszbalesettel kapcsolatban. A megalapozott gyanú szerint az orvos tudott az autóbusz-vezető alvászavaráról, mégsem vizsgálta meg. A szabadlábon védekező háziorvos nem ismerte el a bűnösségét és panaszt tett a gyanúsítás közlése ellen.
A Bács-Kiskun megyei főügyészség helyettes szóvivője, Dr. Négyessyné Bodó Marianna ezzel kapcsolatos megkeresésünkre elmondta:
A Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda 2018. december 14-én foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés vétsége miatt gyanúsítottként hallgatott ki egy háziorvost, aki a megalapozott gyanú szerint bár tudott az autóbusz-vezető alvászavaráról, mégsem végezte el soron kívül a férfi egészségügyi alkalmassági vizsgálatát és ezen mulasztás eredményeként nem állapított meg a buszsofőr esetében járművezetésre korlátozott alkalmasságot. A korlátozás elmaradása folytán a buszsofőr esetenként nappali időszakon kívül is végzett autóbusz-vezetői tevékenységet. A gyanúsított és meghatalmazott védője a megalapozott gyanú közlése ellen panaszt jelentett be. A Kecskeméti Járási és Nyomozó Ügyészség a gyanúsított és védője által bejelentett panaszt elutasította, mert a megalapozott gyanú közlésekor rendelkezésre álló személyi és okirati bizonyítékok, továbbá igazságügyi orvosszakértői vélemény alapján a gyanúsítottal szemben a közölt bűncselekmény megalapozott gyanúja fennállt.
A háziorvos legfeljebb egy év börtönt kaphat, ha bűnösnek találják.
Paolo Sachar veronai államügyész hat személy ellen nyújtott be vádemelési kérelmet közúti baleset okozása címén. Köztük az egyetlen magyar az autóbusz sofőrje, aki túlélte a tragikus balesetet.
A többi vádlott olasz, köztük van a baleset helyszíne, az A4-es autósztráda Brescia-Padova szakaszáért felelős mérnök, a sztrádaszakasz biztonsági elemeit tervező és ezek építését irányító műszaki hivatal vezetője, valamint az Anas olasz autósztráda-üzemeltető vállalat három mérnöke, akik szintén a biztonsági elemekért voltak felelősek. Az érintett sztrádaszakasz biztonsági kiépítése ugyanis még a kilencvenes évek elején történt.