Az első híreket követően az autópálya-építésről, az ingatlanárak az egekbe szöktek a térségben. Azok a földek, amelyekért korábban néhány száz eurót kértek hektáronként, ma 50 ezer euróba kerülnek. A földek kisajátítására fordítandó összegek egymilliárd eurós nagyságrendre tehetők, a gazdák azonban pénzt még nem láttak.
A Bors és Brassó között épülő 415 kilométeres út megépítésére a román kormány nem írt ki nyílt közbeszerzési eljárást, hanem versenyeztetés nélkül megbízta a Bechtel csoportot. Ennek következtében az Európai Unió azonnal kihátrált a 3,4 milliárd eurós projekt mögül, amelynek csak az építési költségei 2,2 milliárdot tesznek ki.
A Bechtel csoport most agresszív kampányt indított a térségben, számos sáros falusi utcát leszórtak kővel. Továbbá a cég megígérte, hogy mintegy négyezer embernek ad majd munkát az autópálya-építések idején – írja a The Wall Street Journal Europe.
Romániának jelenleg mindössze 210 kilométernyi négysávos autópályája van, és a tervek szerint 2015-ig 1100 kilométer sztrádát készülnek építeni, ami évente mintegy egymilliárd euróval terhelné az ország költségvetését. Ez az összeg körülbelül meg egyezik azzal, amelyet Románia oktatásra és kultúrára költ.
