Belföld

Javult a német fogyasztói bizalom

Az év végén tovább javult Németországban a fogyasztói bizalom Németországban: a GfK gazdaságkutató intézet szerdán kiadott, januárra szóló mutatója 2,9 pont, a decemberre szóló 2,6 pont után.

A fogyasztói bizalom negyedik hónapja javul Németországban, miután idén, az év legnagyobb részében, a gyenge lakossági kereslet fékezte a gazdasági növekedést. Az elemzők 3,0 pontos mutatót vártak januárra. 

A német fogyasztók jobb hangulata a személyi jövedelmekre vonatkozó várakozásaik szerény javulásán alapul, a GfK felmérése szerint.

Tavaly egész évben 0,1 százalékkal csökkent a német GDP, ezzel a német gazdaság tíz éven belül tavaly teljesített a legrosszabbul az 1993-as, 1,1 százalékos visszaesés óta. Németország gazdasága 0,1 százalékkal nőtt 2002-ben, 0,8 százalékkal 2001-ben, 2,9 százalékkal 2000-ben. A legnagyobb euróövezeti gazdaság, a német, 0,1 százalékkal bővült a harmadik negyedben a másodikhoz képest, és a növekedés 1,3 százalékos volt a tavalyi harmadik negyedhez képest.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik