A főtitkár szerint a 22 magyar borvidék regionális szervezeteinek kialakítását a piaci versenyképesség fokozása indokolja. A Balaton környéki borvidékek – Balatonfüred-Csopak, Badacsony, Balatonfelvidék, Balaton-melléke, Somló és Balatonboglár – úgy határoztak, hogy minőségi boraik eladása érdekében közös marketingeszközökkel lépnek fel a továbbiakban a piacon.
Ennek része, hogy megrendezik a Balaton-parti borvidékek borversenyét immár kilencedik alkalommal, augusztus végén Tihanyban. A borverseny is azt a célt szolgálja, hogy a legjobb borok megmérettessenek és ezt követően már jobb piaci pozícióban lehessen azokat a vevőknek kínálni.
A balatoni borvidéki régió a magyar szőlőterület mintegy 10 százalékát adja, a borok mennyiségét tekintve pedig eléri a 15 százalékot, árbevételben pedig a 20-25 százalékát tudhatja magáénak. A magyar borágazat árbevétele évente átlagosan 80 milliárd forint körül mozog – mondta a főtitkár.
Urbán András jelezte, hogy a borversenyt Tihanyban rendezik, összekötve azzal, hogy a tihanyi apátság ebben az évben ünnepli alapításának 950. évfordulóját.
Magyar Péterék nemzeti színű konfettit lőttek az MTVA-székházra – galéria a propaganda elleni tüntetésről
A rendezvényen magyar zászlóból sem volt hiány.