Az InfoRádiónak Halmosi Zsolt azt mondta, az átlagsebesség-mérés rendszerének bevezetésén jelenleg is dolgoznak. A rendészeti országos rendőrfőkapitány-helyettes emlékeztetett rá, csaknem minden közúti baleset valamilyen felelőtlenség következménye.
A VÉDA-rendszert felkészítették, hogy a fix telepítésű eszközök, illetve a fix és mobil berendezések között átlagsebességet mérjen.
A kollégáim most dolgoznak annak a rendszernek a kialakításán, amely majd lehetőséget biztosít arra, hogy – ha a jogszabályi feltételek meglesznek -, alkalmazható lehessen ez a módszer
– jelentette be Halmosi Zsolt. Szerinte ilyen méréssel kiküszöbölhető a rendszer azon gyengesége, hogy az autósok kizárólag a a traffipax környékén tartják be a sebességkorlátot.
Pausz Ferenc közlekedésbiztonsági szakértő szerint úgy ellenőrzik a jármű sebessségét, hogy azt a mérés kezdetétől a mérés végéig megtett út és idő arányából számolják ki. Egyes kutatási eredmények alapján a szakember úgy vélte, a módszer javíthat a közlekedésbiztonságon, de a telepítésnek vannak korlátai.
A két mérőpont között a rendszernek zártnak kell lennie, nem lehet parkoló, kereszteződés benne. Külföldön is főként hidakon és alagutakban használják.
Kiemelt kép: MTI /Sóki Tamás