Vitézy Dávid egykori BKK-vezér, a Közlekedési Múzeum igazgatója hívta fel a figyelmet Facebook-oldalán arról, hogy a V. kerület nem járult hozzá, hogy Bubi-állomást létesítsenek a Szervita téren és a Szent István téren.
A határozatban műemlékvédelmi és településkép-védelmi szempontokat emlegetnek, amivel kapcsolatban a közlekedési szakember megjegyzi: a teljes belvárost ellepő közterületi parkolástól bezzeg nem féltik a városképet, faltól falig autók állnak, még a járdán is.
A hatalmas tömeget megmozgató I Bike Budapest biciklis felvonulás szervezői Facebook-oldalukon azt írják, körülnéztek, hogy mi az, ami belefér a városképbe a belvárosi önkormányzatnak, és mi az, ami nem.
Ami oké:
- Városrészt kettészelő “városi autópályák” szmoggal, száguldozással, szürke házfalakkal, keskeny járdákkal, döglődő kereskedelemmel, balesetveszéllyel
- Járhatatlan járdák a rajta parkoló autóktól
- Igénytelen reklámtáblák és molinók
- Gusztustalan dzsuva a járdán, a szedett-vedett vendéglátós „teraszok” alatt
- Csiricsáré cégérek és kirakatok
- Bódék az Erzsébet tér zöldfelületén kitaposott fűvel, kiszáradt fával, megállítótáblákkal és útonálló szórólaposokkal
- A Lánchíd és a Vár panorámájában gyönyörködéshez egy 3+1 sávos úton, fél méteres szegélyt megmászva lehet csak átjutni a Bazilika gyalogostengelyről
Ami nem oké:
- Környezetbarát, nem szennyező, nem zajos, kis helyet foglaló, emberi tempójú, egészséges, rendezetten elhelyezett közlekedési módok terjedése
- Budapest stratégiájában 2030-ra kitűzött 10%-os kerékpáros forgalmi célarány elérése
Az V. kerület önkormányzata a városkép védelmére hivatkozva nem engedi a BKK-nak, hogy a Szervita téren és a Szent…
Közzétette: I bike Budapest – 2018. július 3., kedd
(Illusztráció: MTVA bizományosi / Jászai Csaba)