A konténerhajó megkapta az engedélyt, így az éjszaka folyamán ki is kötött. Péntek reggel változtatta meg menetirányát, hogy segítségére siessen a migránsoknak Líbia partjainak közelében.
Mivel a 113 méter hosszú konténerhajó legénysége nincs kiképezve a kikötési műveletekre, egy vontatóhajó segítségével tudott csak partot érni. A migránsok nem voltak biztonságban a konténerhajón. A tengeri fuvarozási vállalat szóvivője korábban a dán közszolgálati rádiónak elmondta, hogy a fedélzeten tarthatatlanná vált a helyzet.
A hajót egyszerűen nem arra tervezték, hogy ennyi embert szállítson
– ismertette a körülményeket Palle Laursen, a Maersk Line vállalat műszaki vezetője. Mint mondta, a 25 fős legénység képtelen gondoskodni a száznál is több emberről. Inger Stöjberg dán integrációs miniszter felszólította az olasz kormányt, hogy engedje kikötni a konténerhajót és partra szállni az embereket. Keddre virradóra meg is érkezett az engedély a kikötésre.
22 June 00.35 #Lifeline RHIB Crew is assisting the container ship Alexander Maersk while the people have to climb a 5m knitting ladder.
photo credit: Danilo Campailla @sopaimages @fannycarrier @BBCWorld @nytimesphoto @AP @scandura @AngiKappa @annalisacamilli @Internazionale pic.twitter.com/SCiAvcV2nf— Danilo Campailla (@danilocampailla) June 23, 2018
Továbbra is bizonytalan annak a 234 menekülőnek a sorsa, aki a Mission Lifeline német civilszervezet (NGO) mentőhajóján várakozik a tengeren. A hajó csütörtökön mentette ki az embereket Líbia partjai előtt, jelenleg Málta közelében vesztegel utasításra várva. A római kormány nem engedi partjaihoz a Lifeline-t, mivel teljességgel megtiltaná a civil mentőhajóknak migránsokkal a fedélzetükön a kikötést Olaszország kikötőiben. Spanyolország sem engedi kikötni a Mission Lifeline mentőhajóját.