Tech

Új szolgáltatást indít a Facebook

facebook(3)(960x640).jpg (facebook, )
facebook(3)(960x640).jpg (facebook, )

A legnagyobb közösségi oldal új szolgáltatást jelentett be: mostantól a többszereplős események fotóit nem csak egyvalaki töltögetheti fel egy albumba, hanem akár az összes résztvevő.

Mi történt eddig, ha egy ifjú pár esküvője és lagzija után szerette volna megosztani ismerőseivel az eseményeken készült fotókat? A lehetőségek nem voltak épp kényelmesek. Megtehették, hogy a férj és a feleség külön-külön, saját profiljuk új albumába rakosgatja fel a képeket, aztán indulhat a lájkgyűjtő verseny (“a te albumodat többen lájkolták, elválok!”). A másik megoldás pedig, amikor csak a pár egyik tagja készít albumot, a másikuk pedig megosztja azt, viszont így a megosztónak nincs lehetősége beleszólni a feltöltött képek, a sorrend vagy akár a képaláírások mikéntjébe.

Még cifrább a helyzet, ha mondjuk egy húszfős osztálytalálkozó fotói kerülnek ki valakihez. Innentől az illető készüljön fel egy kiadós üzenetcunamira, amelyben számon kérik rajta, miért tett fel egy adott fotót és miért nem szerepel egy másik, miért ez a képaláírás, és így tovább. Mostantól jóval egyszerűbb lesz megoldani az ilyen helyzeteket.

Az új szolgáltatás segítségével a Facebookon úgy hozhatunk létre albumokat, hogy azokba meghívhatunk közreműködőket is. Összesen ötvenen csatlakozhatnak egy adott albumhoz, amelyhez személyenként 200 képet tölthetnek fel. Persze a főnök az album létrehozója marad, ő dönti el, ki lehet közreműködő, és ő hagyhat jóvá feltöltött fotókat.

Az így szerkesztett albumok nemcsak a “gazda”, hanem az összes meghívott szerkesztő adatlapjáról elérhetők lesznek, és megjelennek az Idővonalukon is, mintha csak saját fotóalbumot hoztak volna létre. A később csatlakozók azonban egyelőre utólagos szerkesztést nem végezhetnek, csupán új képeket adhatnak hozzá a többihez.

A fejlesztések eredetiségéért gyakran bírált Facebook szokás szerint egy kis tesztcsoporttal kezdte a megosztott albumok bevezetését, és innentől folyamatosan kapja meg az új funkciót a mostanra 1,3 milliárdra nőtt felhasználói tábor. Értelemszerűen azok vannak előnyben, akik angolul használják a közösségi oldal felületét.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik