A Strategy Analytics piackutató cég legfrissebb közvélemény-kutatásából kiderül, hogy az elmúlt negyedévben az európai és amerikai vásárlók részéről sokkal komolyabb vásárlási kedv mutatkozott a televíziós készülékek iránt, mint a tavalyi esztendő végén.
Míg tavaly a megkérdezetteknek csak 18 százaléka mondta azt, hogy az elkövetkezendő hónapokban várhatóan új HD televíziót, internetkapcsolatos tévét, vagy Blu-ray lejátszót fog vásárolni, addig a legfrissebb kutatásokban ez az arány már 23 százalékos. A Blu-ray lejátszók iránti érdeklődés egy év alatt 10 százalékról 13 százalékra nőtt, ezenkívül pedig az Apple TV iránti érdeklődés is növekedett, de még így is csak körülbelül 6 százalékosra tehető.
A Futuresource Consulting jelentése szerint míg 2012-ben közel 6 százalékkal zsugorodott a televíziós készülékek piaca, addig 2013-ban várhatóan már újra növekedésnek lehetünk tanúi. Ez a tendencia ráadásul tartósnak ígérkezik, ugyanis a szakértők szerint 2017-ig még egész biztosan javulni fognak az eladási mutatók.
Érdekesség, hogy míg tavaly még csak 62 ezer 4K felbontású Ultra HD tévét adtak el, addig idén már 780 ezret fognak eladni, és amennyiben minden jól megy, akkor 2017-re ez a szám már 22 millió magasságában fog alakulni.