A japán Nintendo tavaly márciusban dobta piacra a Switch névre keresztelt legújabb konzolját, amit jelentős kételkedés előzött meg mind a videojátékos ipar, mind a vásárlók részéről, hiszen a vállalat korábbi gépe, a Nintendo Wii U hatalmas bukta lett: béna volt a hardver, kevés igazán jó játék jelent meg rá, és a Nintendo Wii-hez képest nevetségesen keveset adtak el belőle.
2017-re viszont összeszedte magát a cég, és tavasszal előálltak az asztali konzolként és hordozható gépként is funkcionáló Nintendo Switch-csel, ami az elődjénél sokkal nagyobb siker lett. Ezt bizonyítja az is, hogy az elmúlt évben a vállalat 17,8 millió példányt értékesített belőle világszerte – ami már most legalább két millióval, mint amire a Wii U volt képes öt évre nyúló életciklusa alatt.
Ez a szám ugyan elmarad az Xbox One (kb. 40 millió) és a PlayStation 4 (kb. 80 millió) eladásaihoz képest, de a Microsodt és a Sony gépei már közel öt éve kaphatók, míg a Nintendo üdvöskéje alig több, mint egy éve van a piacon. A gép sikere egyrészt köszönhető a speciális kialakításnak, továbbá annak, hogy olyan kiváló, úgynevezett system seller játékok jelentek meg rá, mint a The Legend of Zelda: Breath of the Wild, a Super Mario Odyssey vagy éppen Mario Kart Deluxe 8.
A Nintendo tehát felszállóágban van, a Nintendo Switch-et viszik, mint a cukrot, és ha a cég képes tartani ezt az ütemet, akkor könnyen lehet, hogy 2018 végére tényleg a második helyre ugranak a konzolok videojátékos versenyében, maguk mögé utasítva a hibát hibára halmozó Microsoftot.