Élet-Stílus

Ilyen lesz a jövő széke a repülőkön? Mert akkor nem üljük el a hátsónkat

Egy olasz cég, amely repülőgépekre tervez üléseket, egy szakkiállításon, a hamburgi Aviointeriors at the Aircraft Interiors Expón bemutatta legújabb széktípusát, ami biztos megosztja majd az embereket. Az ülések elég keskenyek és szinte nincs is ülőfelületük, éppen csak annyi, amennyi kell a biztonsági felszereléseknek, mint például a mentőmellénynek.

Az eredmény viszont látványos, ezeket a székeket ugyanis sokkal sűrűbben lehet elhelyezni a gépeken (53 centivel kisebb a lábtér), akár 20 százalékkal több utas is szállítható a használatukkal.

Csak hát állni kell benne. Pontosabban úgy ülni, mint egy lovon, vagy mint néhány hullámvasúton.

Hey folks! That's our brand new seat "Skyrider 2.0". Let's ride the sky in cowboy style!

Közzétette: Aviointeriors – 2018. április 12.

A Skyrider 2.0 név sem véletlen, 2010-ben már elkészítettek egy hasonlót, de azt nem fogadta valami hatalmas siker. Az új verziónak nagyobb a párnázottsága, és az állványzata is megváltozott. A gyártó, az Aviointeriors szerint nagy előnye még, hogy csak fele olyan nehéz, mint most egy ülés a turistaosztályon, és a takarítási költségei is sokkal alacsonyabbak – idézi őket a Daily Mail.

A kiállított székek egyébként sárgák, egészen hasonló színűek, mint a Ryanair színei, akik még 2010-ben (az ülés előző verziójának bemutatásának évében) elkészítettek egy felmérést, amelyben 120 ezer megkérdezettből 80 ezer mondta azt, hogy meggondolná a választásukat, ha ingyenesek lennének, míg 42 százalékuk ezt választaná, ha feleannyiba kerülne, mint egy rendes hely ára.

Egyelőre egy légitársaság sem csapott le erre a verzióra sem, és persze több kérdés is felmerülhet vele kapcsolatban, nekünk hirtelen egy fontos jutott eszünkbe: hová rakjuk a csomagjainkat? A fapados légitársaságoknál ugyanis sokkal inkább ez tűnik problémásnak, mint az ülések hiánya.

Kiemelt kép: Kiemelt kép: MTI/EPA/Andy Rain

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik