Az EU új adatvédelmi rendelete (GDPR) május 25-én lép életbe, és ennek következtében jóval szigorúbbá válnak a személyes adatok kezelésére vonatkozó elvárások. A rendelet célja az egységes adatkezelési joggyakorlat bevezetése az Európai Unióban. Aki a szabályozást figyelmen kívül hagyja, az a cég komoly büntetésre számíthat.
Lakhelyétől függetlenül mindenkitől azt kérjük, hogy nézze át a Facebook adatkezelési gyakorlatára vonatkozó fontos információkat, és döntsön adatai titkosításának fokáról. Először Európában tárjuk felhasználóink elé ezeket a lehetőségeket”
– írta közleményében a Facebook adatkezelési vezetője, Erin Egan és Ashlie Beringer általános tanácsadó-helyettes.
Az új irányelvek szerint a Facebook-felhasználók a reklámokról, a harmadik féltől érkező információkról, politikai, vallási nézeteik és családi állapotuk megosztásáról dönthetnek majd. Emellett arra kérik a közösségi oldal tagjait, hogy nyilatkozzanak arról: kívánják-e használni az arcfelismerő technológiát.
A Facebook csapata az uniós rendeletnek megfelelően korlátozza a kiskorúakat célzó reklámokat és a profiljaikon található adatok láthatóságát. A 18 év alattiak az arcfelismerő technológiát sem használhatják a Facebookon, és egyes esetekben csak szülői engedéllyel férhetnek hozzá bizonyos információkhoz.
Nemcsak hogy eleget szeretnénk tenni a törvénynek, de kötelezettségeinket meghaladva új és továbbfejlesztett biztonsági élményt szeretnénk nyújtani minden felhasználónknak”
– írta közleményében a közösségi oldal.
Egy héttel ezelőtt Mark Zuckerberg, a Facebook társalapítója és vezérigazgatója tízórás meghallgatáson tárta az amerikai kongresszus elé a londoni székhelyű Cambridge Analytica nevű brit-amerikai politikai elemző és tanácsadó céghez fűződő botrány részleteit. Az elemzőcég 87 millió Facebook-profil adatait gyűjtötte össze és használta fel Donald Trump akkori republikánus elnökjelölt javára a 2016-os választási kampányban.
(MTI)
Kiemelt fotó: Nasir Kachroo/NurPhoto