A Spirit of Hungary honlapja szerint a hajósok két napja szenvednek az elromlott csúszka miatt, Colman háromszor, Fa Nándor kétszer mászott már fel az árbocra, hogy fel tudják húzni a vitorlát.
“Végül befejezte a munka utolsó részét és szólt (Fa Nándor, – a szerk.), hogy engedjem le. Vércseppek hullottak, mielőtt a deckre ért volna. Majd mikor leért, teljesen lefagyasztott a látvány. A kék szemei fájdalomtól összeszorulva néztek rám egy teljesen vérbe borított arcból !! Felemelte a sapkáját, s homlokán egy mély seb tárult elém, melyből folyamatosan csöpögött a vér. Bevittem a cockpitbe, megmostuk az arcát, majd a sebet is lekezeltem betadinnal, mielőtt összevarrtam négy öltéssel. Hála az orvosi kiképzésnek, melyet a BWR rendezők szerveztek nekünk, illetve vitorlavarró tapasztalataimnak, csinos sebhelye lesz a jövőben” – írja a hajónaplóban Conrad Colman.
Fotó: spiritofhungary.hu
Vasárnap éjszaka hozott döntésüket hivatalosan bejelentették a versenyigazgatóságnak, s már Invercargill felé haladnak, oda, ahova korábban a versenyben második helyen álló Neutrogena is kénytelen volt kihajózni. A szükséges alkatrészek listáját már leadták Colman nagybátyjának, aki Aucklandből szállítja majd azokat a kikötőbe. A Spirit of Hungary várhatón kedden este ér majd Invercargillbe.
A megálló nem jelenti a magyar–új-zélandi kettős versenyének a végét, a viadal szabályai ugyanis lehetővé teszik a technikai megállást, melynek minimum 24 órásnak kell lennie, de maximum nyolc napot lehet a kikötőben tölteni.
Az elmúlt napokban a Renault Captur vesztegelt Új-Zélandon, Jörg Riechers és Sébastien Audigane ugyanakkor hétfő reggel már elhagyta a partot.
A Barcelona World Race-t továbbra is a Bernard Stamm irányította Cheminées Pujoulat vezeti, jelentős, több mint ezermérföldes előnnyel a Neutrogena és a GAES előtt.