Meglehetősen furcsa, hogy ha egy szervezet a megnövekedett munkával indokolva létrehoz egy felsővezetői pozíciót, aztán jó ideig mégsem tölti be senkivel – a Magyar Közútnál pont ez történik. A gyanakvást csak erősíti az, hogy az új poszt kialakítását az állami cég, amely a közúthálózat karbantartásáért felelős, mindaddig nem kommunikálta, amíg lapunk rá nem kérdezett.
Másfél hónapja már, hogy a 24.hu-hoz eljutott az az információ, hogy egy új vezérigazgató-helyettesi posztot hoznak létre a Magyar Közútnál, és jó előre meg is van a kiszemelt személy. Ezt követően kérdeztük meg az állami céget, amely március elején elismerte, hogy
a bővülő feladatkörök és az ezzel együtt járó többlet munkamennyiség miatt racionalizálta és átalakította a cég szervezeti struktúráját, így új pozícióként jött létre a társasági ügyekért és vállalatirányításért felelős vezérigazgató-helyettesi poszt.
Amely azóta is betöltetlen.
Jó fizetéssel kecsegtet a nem konkretizált többletfeladatok miatt létrehozott pozíció: a cégnél most két vezérigazgató-helyettes van, egyikük havi alapbére bruttó bő 1,4 millió forint, a másiké 1,8 millió, és mindketten évi 350 ezer forint béren kívüli juttatással fejelhetik meg a jövedelmüket. (A vezérigazgató alig keres többet, havi 1,85 millió forint bruttó + évi 350 ezer cafeteria jár neki.)
Lapunk úgy tudja, hogy az az új posztra esélyes Boros Anita, aki nem is olyan régen a Magyar Közút felettes szervének, a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak volt a vagyonpolitikáért felelős helyettes államtitkára, azonban onnan tavaly ősszel távozott.
Maga Boros Anita annyit írt, hogy februártól újra oktat a közszolgálati egyetemen, kutatást is vezet, felkérték a Közbeszerzési Szemle szerkesztőbizottsági elnökének, elnöksége mellett létrejött a Közigazgatási Eljárási Jogi Egyesület, előadásokat tart, és egyelőre nem tervez továbbiakat vállalni ezen feladatai mellett. Állította, hogy a Közút szervezeti átalakításáról és az új vezetői pozícióról nincsenek információi.
Boros Anita onnan lehet ismerős, hogy lapunk meglehetősen nagyfokú átfedést talált egy korábbi könyve és a közszolgálati egyetemnek később leadott másik műve között, utóbbit több mint tízmillió forintnyi uniós pénzzel honorálta a Nemzeti Közszolgálati Egyetem. Boros tavaly októberi cikkünk megjelenése előtt egy nappal lemondott a helyettes államtitkári pozíciójáról, a tárca akkori közlése szerint gyerekének születése miatt.
Boros esélyeit aligha csökkenti, hogy a tulajdonosi jogokat gyakorló fejlesztési tárca közlekedéspolitikáért felelős államtitkára Homolya Róbert, akivel Boros egy minisztériumban dolgozott pár hónappal ezelőttig. A tárca megbízásából a Közút felügyelőbizottságának elnöke pedig Homolya személyi asszisztense, Szűcs Gabriella.
Kiemelt képünkön Boros Anita, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vagyongazdálkodásért felelős helyettes államtitkára beszél a Tüske-uszoda ünnepélyes átadóján a főváros XI. kerületében 2016. március 6-án
Fotó: Marjai János / MTI