Tech

Twitter: új hirdetési modell

A Twitter a jövőben nem engedélyezi külső szolgáltatóknak, hogy reklámokat szúrjanak az üzenetfolyamba.

A Twitterre számos külső szolgáltatás és alkalmazás épült rá az évek folyamán, amelyek leginkább abból igyekeztek megélni, hogy ún. “promotált csirip”-eket, azaz reklámcélú üzenetek helyeztek el a felületükön. Ennek most vége, a szolgáltató ugyanis letiltotta az ilyen jellegű megoldásokat.

Igazából nagy meglepetést nem okozott ezzel a cég, hiszen sokan számítottak rá, hogy a hatalmas felhasználói tábort egyszer igyekeznek majd bevételszerzésre is felhasználni. A saját hirdetések megjelenítése április 13-án indult el, azóta például a Red Bull, a Sony Pictures, illetve a Virgin látott fantáziát az oldalon való hirdetésben. Ezek az üzenetek csak a releváns kereséseknél jelennek meg, a cég ugyanis azt vallja, hogy a hirdetéseknek nem szabad zavarnia a felhasználót.

A Twitter közleményében persze árnyaltabban fogalmaz, indoklásuk szerint igyekeznek megőrizni a rendszer értékét, amibe nem fér bele, hogy külső hirdetési rendszerek is ráépüljenek.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik