A beruházás költsége 3,41 milliárd dollár (720 milliárd forint), így egy kilométerre vetítve ez Kína legdrágább vasútvonala. Hét éven át ötvenezer ember dolgozott, amíg a rendkívül nehéz terepviszonyok között vezető vonalon elkészültek 159 alagúttal és megépítettek 253 hidat.
A Jünnan-Kujcsou (Yunnan-Guizhou) fennsík keleti sarkának hegyes vidékén húzódó vasúti pályán a hidakon és alagutakon vezető szakaszok hossza a teljes vonal mintegy 74 százalékát teszi ki.
Az első vonat szerda délelőtt negyed 11-kor indult 900 utasával a Hupej tartományi Enshi (Enshi) város állomásáról Jicsangba (Yichang). Míg az egy napos buszút korábban 100 jüanba (3100 forint) került a két város között, most az új vonattal mindössze két óra az utazás, és csak 30 jüant (950 forint) kell fizetni érte.
A vonal végállomása Csungking (Chongqing) szomszédságában van, teljes hossza 377 kilométer. Az egész útra a hírek szerint először csütörtökön indítanak öt vonatot, majd január 11-én beindul a teljes üzem.
A két végállomás – Csungking és Wuhan – közötti távolság megtétele az eddigi 22 óráról öt órára csökken.
Nagyobb térkép