Média

Habony hitelezője belépett az internetbe

És rögtön kiütötte Matolcsy fiát. Mészáros Lőrinc reklámcége segítette ebben.

Bár Lukács Csaba, az Atmedia ügyvezetője a Kreatív szaklap múlt heti Média 2018 című médiakonferenciáján még azt ígérte, hétfőn sajtóközleményben jelentik be, mely online médiumok internetes felületeinek reklámértékesítése kerül hozzájuk, ahogy azt tavaly a 24.hu-n megjelent interjúban az Atmedia vezérkara már előre rebesgette, ez tegnap elmaradt, és csupán arról adtak ki közleményt, hogy Matolcsy Ádám két tévéje hozzájuk kerül. Úgy tűnt, meghiúsul a digitális üzlet, vagy nem akarják nagy dobra verni. Kedden az esti órákban viszont a konferenciát szervező szakportálon közzétettek egy atmediás exkluzív sajtóanyagot, amiből kiderült, hogy a Habony Árpád hitelezőjeként, az Orbán-kormány volt főtanácsadójaként és a mandiner.hu tulajdonosaként is ismert Tombor András cége megszerezte az állami MTVA, vagyis a közmédia online felületeit. Ezt mostanáig a Matolcsy Ádám  – a jegybankelnök Matolcsy György fia – által felvásárolt New Wave Media árulta, és mint kinyomoztuk, meglehetősen szokatlan feltételekkel.

Az Origo-New Wave 79 millióért kapta meg a közmédia online reklámfelületeit
Az MTVA utólag, néhány nappal a szerződés által érintett kilenc hónapos időszak kezdete után papírozta le az ügyletet az MTVA digitális reklámfelületeihez hozzájutó Origo Mediával.

A mostani bejelentés alapján az Atmedia fogja értékesíteni az Andy Vajna kormánybiztos által megvásárolt Lapcom médiavállalat és a TV2 digitális reklámfelületeit is. Ugyancsak hozzájuk kerül az IKO Digital termékportfóliója (ez Rákosi Tamás TOP100-as magyar milliárdosé, aki Andy Vajnával közösen tulajdonosa az IKO-nak), valamint a mandiner.hu és a Femcafé is. Utóbbit egyébként ősz óta ugyancsak a már említett Matolcsy-cég, a New Wave Media értékesítette.

A mostani fejleményt a közlemény alapján egy olyan megállapodás teszi lehetővé, amit a Printimus online kereskedőházzal kötött az Atmedia. A Printimus Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester 2016-os alapítású, az Opimus Groupon keresztül tulajdonolt reklámügynöksége.

Lukács egyébként a múlt heti médiakonferencián azt mondta, jövő januárban a negyedik-ötödik legnagyobb online portfólió lesz az övék, 170 milliós teljes oldalmegtekintéssel és havi 3,6-3,7 milliós valós felhasználói számmal.

Az Atmedia értékesíti mintegy 40 magyarországi tévécsatorna reklámidejét. Az Atmedia leányvállalata, az RSH (Radio Sales House) árulhatja továbbá az állami rádiók, a Kossuth, a Petőfi, a Bartók és a Dankó reklámperceit. Ugyancsak hozzájuk tartozik a Sláger FM, valamint több tucatnyi helyi rádió.

Média 2018: Átalakítást tervez az MTVA vezérigazgatója
Vaszily Miklós, a közmédia irányítója ezt egy tegnapi médiakonferencián mondta. A vezérigazgató egyébként meglepőt válaszolt, miért titkolóznak a focis sportjogokra kifizetett díjjal kapcsolatban. Az Atmedia is fontos bejelentést tett.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik