A Body Guard Hungary Szolgáltató és Kereskedelmi Kft-t magyar tulajdonosok alapították. A „Body Guard rendszer” számos európai országban sikeresen működik, igen elterjedt mind a szociális egészségügy mind a vagyonvédelem területén. Alapításukkor Egészségügyi szolgáltatásokra szakosodott (pl: beteggondozás, otthoni távfelügyelet) azonban 1997-ben ügyfeleink megújuló igényeit figyelembe véve vagyonvédelmi távfelügyeleti szolgáltatásait is elindította, majd 2000 –től a szociális házi jelzőrendszer került bevezetésre.
2005. november 29-én szakmai találkozót szerveztek melyre szerződött partnereiket – kerületi-, városi-, kistérségi polgármesterek, jegyzők, alpolgármesterek, területi gondozó központok vezetőit – hívták meg egy közös találkozóra, azzal a céllal, hogy a rendszer működtetéséhez és a rendszerhez való csatlakozáshoz az állami finanszírozás jelenlegi feltételeiről, valamint a jövő évi költségvetés alakulásáról, a kistérségi társulások lehetőségeiről, pályázati feltételekről aktuális információkat szolgáltassanak. Az Ifjúsági, Családügyi, Szociális és Esélyegyenlőségi Minisztériumból Péntek Beáta tartott tájékoztatót a témában, képviselte a kormány álláspontját és tolmácsolta az aktuális változásokat.
A 10000-nél nagyobb lakosságszámú települési önkormányzatok normatív hozzájárulásra jogosultak, melyek a Szociális törvénykönyv és külön jogszabályokban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően jelzőrendszeres házi segítségnyújtást működtet, amelyek keretében legalább 40 jelzőkészülék kerül kihelyezésre időskorú vagy fogyatékos személyek otthonába.
A fajlagos összeg 50.000 Ft/fő. A többcélú kistérségi társulások abban az esetben igényelhetik a normatívát, amennyiben a Szoctv. Alapján és a külön jogszabályban meghatározott szakmai szabályok szerint gondoskodik a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás feladatának ellátásáról. A támogatás a többcélú kistérségi társulást az általa ellátottak jelzőkészülékeinek száma szerint illeti meg, a fajlagos összeg 22.000 Ft/fő.
Takács Tamás a cég kereskedelmi igazgatója a rendszer működésével kapcsolatos észrevételekről, a tapasztalatokról, a törvényi rendelkezések gyakorlati alkalmazásairól, azok megvalósulásairól számolt be. Hasznos információkkal szolgáltak megjelent vendégek részére a rendeletek, előírások gyakorlati megvalósulásairól. A szép számmal megjelent vendégek, képviselők a tájékoztató előadások után feltehették kérdéseiket, megválaszolatlan kérdések hangzottak el, melyre válaszok és megoldások születtek, a rendezvény sikeres volt, következő évben minden bizonnyal még nagyobb számú közönség előtt újra helyt adnak a téma képviselőinek.
A bodyguard segélyhívó rendszer kiválóan alkalmas arra, hogy a gondoskodásra szoruló, egyedül élő beteg emberek a nap 24 órájában biztonságban érezhessék magukat, szociális segélykérés valamint baleset, vagy egészségügyi krízishelyzet esetén egy- a csuklójukon lévő – gomb megnyomásával kapcsolatba léphetnek a Body Guard központi diszpécserével. A vészjelzés leadásakor a készülék kétoldalú, kihangosított hangkapcsolatot hoz létre a diszpécserközponttal, ahol megjelennek a hívó fél adatai, egészségügyi státusza. A veszélyhelyzet megszüntetésére azonnali intézkedés történik, így az egyedül élő gondozott személy elkerüli, hogy a bezárt lakásban – akár napokig – várja azt, hogy észrevegyék és segítséget nyújtsanak. A riasztást az önkormányzatok által megadott intézkedési helyekre továbbítjuk, amelyek lehetnek: gondozó szolgálat, mentő, orvosi ügyelet, rendőrség, tűzoltóság, iparosok. Rendszerük költséghatékonyságát támasztja alá az önkormányzatok felöli egyre nagyobb érdeklődés, az elmúlt évben számos új település és kerület vezette be a szolgáltatást, Budapesten és az egész ország területén., a rendszer lefedettsége országos szintű.