Nagyon sok márka kezd rájönni, hogy egyre nagyobb lehetőségek vannak a közösségi médiában, így termékeiket vagy szolgáltatásaikat gyakran reklámozzák hírességek, akik ezekért a reklámokért ellenszolgáltatást kapnak. A gond viszont az, hogy a legtöbb esetben a rajongókat, követőket eddig nem tájékoztatták, hogy ezek, az oldalakon feltűnt ajánlások mögött bizony gazdasági érdekek állnak.
Ezt akarja most rendbe tenni a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), hogy a tisztességes kereskedelem ne sérüljön. Legfrissebb közleményük alapján Kasza Tibor után, most Rubint Réka bejegyzéseit vizsgálták át.
Rubint esetében azt vizsgálták, hogy 2015. februárjától Instagram, illetve Facebook-oldalán közzétett, a The Body Shop márka termékeit népszerűsítő tartalmak és bejegyzések tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősültek-e,
A GVH a vizsgált bejegyzéseket végül nem minősítette tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak, de megerősíti, hogy jogszerűnek csak akkor tekinthető egy magányszemély posztjainak sorában megjelenő ellentételezett tartalom, ha abban egyértelműen megjelenik, hogy ez nem független vélemény, vagy ajánlás.
A történet kötelezettségvállalással zárult.
(Kiemelt kép: Viasat3)