A Genertel direktbiztosító megbízásából az NRC Piackutató által végzett kutatásból kiderül, hogy személyesen az ügyfélszolgálaton a megkérdezettek kevesebb mint ötöde, telefonon alig hat százalékuk szerződne, és internetes alkuszhoz is jóval kevesebben fordulnának, mint ahányan a biztosító saját weboldalát választanák.
Csikós Dániel, a Genertel biztosító vezérigazgatója a közleményben kiemeli: a háztartások mintegy 70 százaléka rendelkezik lakásbiztosítással, ami több mint 4,2 millió háztartást jelent.
A Genertel biztosítónál a 2009. júniusi indulás óta háromezer lakásbiztosítási szerződést kötöttek, jellemzően az interneten. A szerződéseik átlagdíja éves szinten 25 ezer forint, ami a direktbiztosítási értékesítési modellből adódóan a piaci árnál olcsóbb tarifa.
Míg a lakásbiztosításoknál ez nem elterjedt, más a helyzet az autók kötelező biztosításával, illetve az utazási, és sportbiztosításokkal: ezek nagy részét a könnyebb ügyintézés miatt már ma is az interneten kötik meg.