Októberben közadatigénylésben kérte ki az Átlátszó a júliusi, augusztusi és szeptemberi állami hirdetésekre vonatkozó számokat.
Ebből kiderült, az általunk kérdezett három hónapban négy nagyösszegű médiakampányt rendelt meg a Kabinetiroda szokásos partnerétől, Balásy Gyula cégeitől, a Lounge Design Kft.-től és a New Land Media Kft.-től:
- Erzsébet-táborok hirdetései: 1,27 milliárd forint
- Vizes vébé reklámkampánya: 500 millió forint
- A kormányzás eredményeiről szóló PR-cikkek: 846 millió forint
- Soros-terves hirdetések: 2,3 milliárd forint
A 4,89 milliárd összértékű kampányok legnagyobb nyertese Mészáros Lőrinc médiabirodalma lett: a Mediaworksnél és az Echo TV-ben összesen 1,24 milliárd forint értékben jelentek meg a különböző kormányzati hirdetések, írja a lap.
Habony Árpád hitelezője, Tombor András (869 millió forint) és Habony Árpád érdekeltségei (479,6 millió forint) is jól jártak a kormánypropagandával, de Andy Vajna tulajdonában lévő cégeknek is jutott pár millió (358,2 millió forint).
A négy nagy kampány közül a legérdekesebb a kormány intézkedéseiről szóló fizetett cikkek megjelentetése, ez ugyanis újdonság.
A Vastagbőr szeptember végén írta meg, hogy a nyomtatott Lokál tele van a Fidesz-kormány eredményeit hirdető cikkekkel, amelyek az oktatásról, a határ- és honvédelemről, a rendőrségről, a munkaerőpiaci változásokról, a családtámogatásokról, az adócsökkentésről, és az egyéb területeken elért sikerekről szólnak. Ezek szponzorált tartalmak, mert minden cikk alatt/mellett szerepel, hogy “Tématámogatás. Készült Magyarország Kormánya támogatásával.”.
Az Átlátszó által kikért adatokból látszik,
Mészáros Lőrinc lapjaiban 274,6 millió forint értékben jelentek meg ilyen PR-cikkek.