Munkacsoportot létrehozását javasolta a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége (MEOSZ) a kormány, a főváros, a BKV, az érintett kerületek bevonásával. A MEOSZ közleménye szerint a munkacsoport részletesen megvizsgálná
A munkacsoportról szóló egyeztetésen részt vett Radnay Tibor, a BKV Zrt. metrófelújításért felelős projektigazgatója, Papp László, Terézváros alpolgármestere, Vinczek György, Kispest alpolgármestere, képviseltette magát a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Parlamenti Államtitkársága, a XIII. kerületi önkormányzat, az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala, az Egyenlő Bánásmód Hatóság, a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatósága. Jelezte részvételi szándékát dr. Szeneczey Balázs, Budapest városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettese.
Az ügy túlmutat a fővároson, országos jelentőségű, hisz a mozgássérült emberek sok szolgáltatást csak itt tudnak igénybe venni.
A tervezési dokumentáció is bizonyítja: nem készültek részletes tervek a teljes vonal akadálymentesítésére, így a költségeket is csak becsülni lehet, ami elfogadhatatlan. A kimaradó állomásoknál egyenként meg kell vizsgálni, milyen műszaki feltételekkel lehet megoldani az akadálymentesítést, és meg kell határozni a pontos költségeket.
Erre a MEOSZ egy munkacsoport felállítását javasolja, amelyhez a legmagasabb szintű kormányzati és fővárosi támogatást fogja kérni
– mondta Kovács Ágnes, a MEOSZ elnöke. Stratégiát, ütemtervet kell készíteni a teljes vonal akadálymentesítésére, a kormánynak pedig biztosítania kell a szükséges forrásokat. A rekonstrukció három szakaszból áll, a hiányzó összeget is három tételben kellene biztosítani. Becslések szerint átlagosan, évente 6,7 milliárd forintról lehet szó, ami nem terheli meg a magyar költségvetést. Hazánk több jogszabályban is elkötelezte magát az egyenlő esélyű hozzáférés mellett, ennek megvalósításában pedig a kormánynak felelőssége van, amelyet nem háríthat át a fővárosra, hangsúlyozta az elnök az MTI szerint.
Az igazgató megerősítette: a teljes vonal akadálymentesítésére eddig csak koncepciótervek készültek, így a költségeket valóban csak becsülni lehet. Hozzátette: a BKV nyitott az együttműködésre, támogatja a munkacsoport felállítását, a részletes tervek elkészítését, de többletforrást nem tud biztosítani. Az ügy támogatásáról biztosította a MEOSZ-t a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Parlamenti Államtitkárságának képviselője is. A résztvevők egyetértettek a metró teljes körű akadálymentesítésével és támogatták a munkacsoport felállítását.
Kiemelt kép. Karancsi Rudolf/24.hu