Gazdaság

Felforgatná a magyar online kereskedelmet a cseh Alza

A Csehországban piacvezető e-kereskedő, az Alza tavaly érkezett meg Magyarországra. Idén novembertől magasabb fokozatra kapcsolnak. Céljuk, hogy egy éven belül az első három hazai webáruház közé kerüljenek.

Versenyképes árak, egyedülállóan széles termékkínálat, kitűnő szolgáltatás, maximális vásárlói élmény – sorolja Petr Bena, az Alza értékesítési igazgatója a vállalat értékeit, amivel letarolnák a magyar piacot.

Ez már sikerült nekik Csehországban. Az Alza klasszikus tech startupként kezdte 1994-ben Prágában. Az első indulók előnyét kihasználva gyorsan piacvezetővé vált az országban, és mára Közép-Kelet Európa meghatározó webkereskedőjévé nőtte ki magát, hangzott el a céget bemutató sajtótájékoztatón.

Magyarországon tavaly jelentek meg, most nagy ütemben fejlesztenek. Céljuk, hogy egy éven belül az első három hazai webáruház közé kerüljenek. Az első ütemben 5 millió eurót fordítanak a magyarországi terjeszkedésre.

Fotó: 24.hu / Bielik István

Termékkínálatuk – akárcsak a többi webáruházé – a legújabb műszaki cikkektől és játékoktól a kozmetikai termékeken át terjed. A cég ugyanakkor főként a fiatalabb férfiak körében népszerű. Vásárlóik átlagéletkora 30 év, 77 százalékuk férfi, 23 százalékuk nő. A magyar vásárlók 130 ezer termék közül választhatnak, amelyekért akár Bitcoinnal is fizethetnek.

A sajtótájékoztató után, kérdésünkre válaszolva Bena azt mondta, a kiszállítást elsősorban a Magyar Postával végzik, de idővel saját logisztikai cégükkel, az Alza Express-szel szeretnének majd csomagokat küldeni. Az árukat szlovák elosztóközpontból terítik, Magyarországon is.

A piacra lépés időzítéséről elmondta: a magyar e-kereskedelem óriási fejlődés előtt áll. A teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 3,9 százaléka internetes kereskedelemből származik, ugyanez Nagy-Britanniában 20 százalék. Bár tavaly kicsit visszaesett a top10 magyar webáruház forgalma, a 110 milliárd forintos piac igen vonzó lehetőséget jelent, mondta.

Fotó: 24.hu / Bielik István

Hozzátette: az Alza az egyik legnagyobb hirdető Csehországban. Így nálunk is jelentős erőforrásokat fognak az ismertségük növelésére fordítani, főként televíziós és online kampányokkal. A Black Friday-re például hatalmas akciókkal, kedvezményekkel készülnek, érdemes lesz tehát figyelni a hirdetéseiket, mondta.

Új bemutatótermük pénteken nyílik meg a budapesti Róbert Károly körúton. Ez egyben raktár és átvevőhely is, ahol ingyen kávéval, üdítővel, gyors internetkapcsolattal kedveskednek vásárlóiknak. A bemutatóterem láthatóan hangsúlyos figyelmet fordít a fiatalabb generációra is. A legújabb játékkonzolok mellett egy profi stúdiót is berendeztek a YouTube-felhasználóknak. A showroom másik ékessége a kiállított tűzpiros Tesla autó, amelynek a cég kizárólagos online forgalmazója Magyarországon.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik