Média

Visszaesett a Rádió 1 Budapesten, országosan viszont előrelépett

rádió keverőpult
rádió keverőpult

A Kantar Hoffmann-Mediameter korábban piacvezetőnek mérte a Rádió 1-et Budapesten, de a legújabb, július-szeptemberi adatok alapján visszacsúszott Andy Vajna rádiója a második helyre a Sláger FM mögé, ahová korábban is mérte őket a hallgatottságmérő konzorcium. Ez egyébként még így is jelentős eltérés az Inspira Media Research adataihoz képest, melynek számai alapján a Vajna-rádió Budapesten csak az ötödik helyen áll.

Nagyon mást mértek a Rádió 1-nek
Az egyik kutatócég szerint Budapesten piacvezető Andy Vajna rádiója, a Rádió 1, egy másik szerint csak az ötödik.

A Kantar Hoffmann-Mediameter szerint  a fővárosban a Radu Morar Tematic Media Groupjához tartozó Sláger FM-nek ezúttal 305 ezer hallgatója volt naponta a 15 éves vagy idősebb lakosság körében, míg a Rádió 1-nek 298 ezer. Az aktuális időszakban harmadik az állami Kossuth Rádió, átlagosan 211 ezer fővárosi hallgatót ért el naponta július és szeptember között. A szintén állami Petőfi Rádiónál ez a szám 171 ezer fő volt, csakúgy mint a Simicska Lajos érdekeltségű Music FM-nél. Az Arató András tulajdonában lévő Klubrádiónak a fővárosban 123 ezres fős napi átlagos hallgatótábort mértek. A Rádió Rocknak 94 ezres napi elérésük volt, míg a Jazzynek 55 ezer hallgatója volt. A Klasszik Rádió 51 ezer, a Bartók Rádió 41 ezer főt ért el, a Dankó Rádió 27 ezer főt, a Lánchíd Rádió 24 ezret. A Magyar Katolikus Rádió a harmadik negyedévben átlagosan 23 ezer hallgatót ért el naponta Budapesten.

 

Budapesti rádióhallgatottság a Kanter Hoffmann-Mediameter szerint 2017 harmadik negyedévében
Budapesti rádióhallgatottság a Kanter Hoffmann-Mediameter szerint 2017 harmadik negyedévében

Országosan már a Petőfi mögé jött fel a Rádió 1

Országosan a Petőfi Rádió volt a leghallgatottabb 1,540 milliós napi hallgatótáborral), a Petőfit a Rádió 1 követi 1,414 millió hallgatóval, valamint a Kossuth Rádió 1,410 millióval. A három leghallgatottabb rádió után a Music FM következik, épp feleakkora eléréssel (705 ezer), mint az őt megelőző Kossuth. Ötödik a Sláger FM, átlagosan napi 646 ezer embert ér el, hatodikként a Dankó Rádió az utolsó olyan a sorban, ami csaknem félmillió hallgatónak szól naponta (455 ezer). A Dankót  a Rádió Rock követi 188 ezer hallgatóval, illetve a Klubrádió 184 ezres eléréssel, valamint a Magyar Katolikus Rádió 182 ezerrel. A Bartók Rádiónak a harmadik negyedévben átlagosan 168 ezer hallgatója volt napi szinten, a Lánchíd Rádiónak pedig 95 ezer.

Országos rádióhallgatottsági adatok a Kantar Hoffmann-Mediameter szerint
Országos rádióhallgatottsági adatok a Kantar Hoffmann-Mediameter szerint

Magyarországon 5,9 millióan hallgattak rádiót naponta, hetente pedig több mint 7,5 millióan. Tehát a 15 éves, vagy annál idősebb lakosság 70 százaléka naponta, míg csaknem 90 százaléka hetente hallgat rádiót – derül ki a Kantar Hoffmann – Mediameter országos méréséből.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik