Európa legnagyobb internetes lapjainak vezetői szerint a piacon a potenciálisan megtermelhető bevételnek csupán a töredékét sikerül realizálni. A Le Monde, a The Guardian, a La Stampa, a Wall Street Journal, a Neue Zürcher Zeitung, a Spiegel, a F.A.Z. vagy a dán Politiken online kiadásainak vezetői szerint a jövőben az online tartalomszolgáltatók az egyes célcsoportok elérését megkönnyítő termékekkel és szolgáltatásokkal lépnek a piacra. Mindez a kiadói piac jelentős átrendeződésével jár majd – állítják a svájci Interactive Publishing által rendezett kerekasztal-beszélgetés résztvevői.
A fent említett online lapok vezetőinek meggyőződése, hogy a kiadók élén bekövetkező generációváltást követően integrált stratégiát alakítanak ki a cégek.
Sovány jelen, rózsás jövő?
Noha az online kiadások olvasótábora folyamatosan gyarapszik, és az infrastruktúra is évről-évre javul, a nagy kiadók stratégiai terveiben az internetes részlegek nem kapnak jelentős szerepet. A helyzetet tovább rontja, hogy a hagyományos területeken jelentkező nehézségek többek között az online üzlettől vonják el a forrásokat.
Az internetes kiadványok vezetőiből álló csoport szerint a „fizetős” tartalomszolgáltatás a jövőben is csak kiegészítő bevételt hozhat. Meggyőződésük szerint ugyanakkor a gazdaságos működésnek elengedhetetlen feltétele, hogy a reklámipar ne becsülje alul az online reklámban rejlő lehetőségeket.