Média

Új hazai fotóügynökség indult

Hajnal Péter, Bedi Viktor és Sobel András, a GLIX alapítói
Hajnal Péter, Bedi Viktor és Sobel András, a GLIX alapítói

Új fotóügynökséget indított három magyar szakember glix.hu néven. Az alapítók –  Hajnal Péter, Bedi Viktor és Sobel András – mindannyian jelentős fotóügynökségi tapasztalattal rendelkeznek.

A GLIX a hagyományos fotóügynökségi tevékenységen kívül szerzői jogi tanácsadással és egyedi fotózást, forgatást igénylő megrendelésekkel is foglalkozik. Az alapítók arról is beszéltek, hogy az oldal elindításakor fontos szempont volt, hogy a fotóadatbázisoknál megszokott tömeges megjelenéssel szemben egyedi, sablonmentes képekkel szolgálják ki az ügyfeleket, de ezt szolgálja az is, hogy  az oldalon a választék már rögtön az induláskor is jelentős: 40 millió kép érhető el.

Új főszerkesztővel újul meg a Praktika
Az éppen 20. születésnapját ünneplő csináld magad magazin nagy külső-belső megújuláson esik át, és eközben a főszerkesztő kiléte is változott.

Újraértelmeztük és kibővítettük a fotóügynökség fogalmát, ez lett a GLIX. A folyton rohanó kommunikációs szakma igényeit nem lehet reggel 8 és délután 4 között kielégíteni, ezért 24 órás ügyfélszolgálattal, prémium minőségű, egyedi tartalmakkal, közérthető, gyakorlati licenccel, akár szerzői jogi tanácsadással és egyedi megoldásokkal felelünk meg az igényeknek

– emelte ki Hajnal Péter, hozzátéve, hogy a meglévő fotós és filmes hálózattal képesek az ország bármely pontján az adott megbízásra legmegfelelőbb szakembert biztosítani.

A GLIX alapítói jelezték, hosszú távú céljuk lehetőséget biztosítani a magyar fotósok számára, hogy minél nagyobb portfólióval kerüljenek fel az oldalra, hogy a hazai célközönség mellett, nemzetközi szinten is értékesítsék munkáikat.

Bár a GLIX új márkának számít a piacon, a GLIX mögött lévő SBH Images Kft. 2012 óta működik. Ez a cég látja el ugyanis a hongkongi központú 123rf.com stockfotó-ügynökség magyarországi képviseletét, ami 2015 óta Bulgáriával, Horvátországgal és Szerbiával is kiegészült. A négy országban több mint 10 ezer ügyfelet szolgálnak ki. A GLIX terve, hogy további nemzetközi partnerek bevonásával növeli a választékot és a szolgáltatások körét, hogy Magyarországon a kreatív tartalomszolgáltatás egyik meghatározó szereplőjévé váljanak.

Matolcsyékhoz kerül az Evomedia is
A Népszava online-tól Bálint Gazda reklámfelületéig szinte mindent a jegybankelnök fiának cége, az Evomediával egyesülő New Wave Media Group (a volt Origo Media) árulhat.
Kiemelt kép: Hajnal Péter, Bedi Viktor és Sobel András, a GLIX alapítói.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik