Kedd este sajtótájékoztatót tartott a svéd bútorlánc, aminek apropója az új katalógus volt. Kiderült, a konyha után most a nappali lesz a fókuszban és azt is elmondjuk, mikortól lehet a tiétek!
Azért a nappalira esett idén a választás, mert az IKEA szerint ez az otthon centruma, itt tudjuk megmutatni, hogy kik vagyunk és a legtöbbször itt kapcsolódunk ki. Jó hír még, hogy már csak tényleg hetek választanak el minket a Hay-jel közös együttműködéstől, aminek az egyik végeredménye a megújult FRAKTA táska lesz.
Kicsit előreugorva: tavasszal egy Bea Åkerlund-nal közös kollekció jön. Hogy ez mennyire lesz színes? Elárulja az, ha elmondjuk, a nő többek között Beyoncé és Lady Gaga stylistja is. A 2018-as katalógus egyébként annyiban hasonlít az elődeire, hogy ez is inkább képes magazin és nem csak termékkatalógus. A jövő évi termékek tervezésénél újfent az emberek igényeit vették figyelembe, amit három módon mérnek:
- egyrészt kutatásokkal,
- másrészt elmennek emberek otthonaiba és ott beszélgetnek velük – mi az, amit szeretnek, mi az, amit nem, mire lenne szükségük, stb., illetve
- egyetemekkel és különböző intézményekkel működnek együtt.
Nemrég egy régiós felmérést is végeztek (Csehország és Szlovákia tartozik még a mi régiónkba), amiben az otthonunkhoz való viszonyt vizsgálták. Kiderült, hogy a magyarok viszonylag elégedettek az otthonaikkal, és főleg a kis változásokat szeretik, azokat pedig főleg a konyhában és a nappaliban. És hogy mi zavar minket a legjobban?
A rendezvényen Szvetelszky Zsuzsa szociológus is részt vett, aki a kutatás hátteréről mesélt. Elmondta, a magyarok változtatási hajlandósága és igénye alapvetően alacsony.
Lehet, hogy máshogy használnánk a tárgyainkat, de nem lépjük meg, rövid időre pedig (például egy féléves óvodás időszakra) nem alakítunk ki tereket a lakásban.
Szerinte jellemző ránk, hogy szeretünk egyedül lenni, de a kikapcsolódás nem egyenlő azzal, hogy lekapcsolódunk az online életünkről.
Az új év természetesen új termékeket is jelent: a címlapon található kanapé az egyik legnagyobb újítás – mosható huzata van és két színben, sárgában, illetve sötétzöldben kapható, az ára pedig baráti. Az IKEA munkatársaitól azt is megtudtuk, három megatrendet fedeztek fel:
- Az urbanizációt, azaz hogy sokan költöznek a (nagy)városokba és emiatt helyhiánnyal küzd szinte mindenki.
- Hogy egyre kevesebb zöldterület van körülöttünk, így behozzuk a zöldet a lakásba.
- Illetve azt, hogy a technológia annyira fejlődik, hogy azt szeretnénk, minden egy gombnyomásra megoldódjuk.
Nem is húzzuk tovább a szót, a legfontosabb információ:
És most egy kis ízelítő: