Világszerte június eleje óta játsszák a mozik a Warner Bros. és a DC legújabb és eddigi legsikerültebb közös produkcióját: a Wonder Womant, amelynek összbevétele mostanra már 781 millió dollárra rúg.
A több bevételi rekordot is megdöntő produkció sikerén felbuzdulva új tervvel álltak elő Warner fejesei, akik a Variety értesülései szerint az idei díjszezonban egy korábban még soha nem látott, rendkívül
Hogy ez a példátlanul “intenzív kampány” mit takar, azt egyelőre nem tudni, mindenesetre abban biztosak lehetünk, hogy jó sok pénzt fognak ölni bele. Pláne, miután az igaz cél nem csupán a nomináció, hanem jövő februárban a díjak bezsebelése.
Na mármost, az Oscar-verseny nem így működik, úgyhogy a következő félévben a Warnernél milliókat is áldozhatnak a kampányukra, vagy akár a földhöz is verhetik magukat, akkor sem fog jelölést kapni sem a Wonder Woman (videókritika itt), sem a rendezőnő Patty Jenkins, hacsak nem szeretik eléggé a filmakadémia tagjai. Márpedig a fő kategóriákban hagyományosan mellőzik a szuperhősfilmeket.
Jó eséllyel tehát eleve kudarcra van ítéltetve a stúdió akcióterve, hiszen idézzük csak fel A sötét lovag esetét, amikor is hiába kapott nyolc kategóriában is jelölést a Batman-mozi, a legjobb filmért és a legjobb rendezésért járó aranyszobrokért nem szállhatott harcba. Pedig mégiscsak Christopher Nolan egyik mesterművéről beszélünk, amely a realista stílusával a szuperhősfilmek műfaját is megreformálta.
Akár sikerül a valaha nő által rendezett legprofitálóbb mozifilm címmel büszkélkedő Wonder Woman kampánya, akár nem, a folytatás már garantáltan érkezik, méghozzá kicsit több, mint két év múlva.