Mobil

A Google saját hírfolyammal indít háborút a Facebook ellen

Mobilappján belül próbálja legyűrni a Google a Facebookot: felturbózták a Google appban található hírcsatornát, ami még okosabbá vált, sőt a felhasználók is aktívan alakíthatják.

Személyre szabott hírfolyammal frissíti androidos és iOS-es dedikált alkalmazását a Google, ami a felhasználó érdeklődési körének megfelelő linkeket ássa elő. A cég még tavaly decemberben mutatta be a hírcsatornát a Google Now részeként, ami most gépi tanulással bővült, így komplett gyűjtőpontként funkcionál.

Az app a tartalmakat különböző kártyákra helyezi tematika szerint: elkülönítve láthatók a sporthírek, top hírek, érdekes videók, új zenék, és a többi. A feed tartalmát nem csak az határozza meg, hogy milyen interakciókat folytattunk a Google-lel, de az is, hogy mi történik éppen a világban vagy a lakhelyünkön.

Sőt, a Google blogposztja szerint ezeket súlyozza is, azaz ha valamilyen téma különösen foglalkoztat minket (pl. tech vagy celebhírek), akkor azt előnyben részesíti.

Ehhez a keresési előzményeinket, valamint a többi Google-szolgáltatásban (Naptár, YouTube, Gmail) folytatott aktivitásokat is felhasználja. Azaz ha a YouTube-on sokszor hallgatjuk egy zenekar dalait, nagy eséllyel köszön vissza a hírfolyamban kapcsolódó tartalom, mondjuk koncertdátum.

Követni is lehet bizonyos témákat, legyen az film vagy zene. Forrás: Google

Továbbá mi is aktívan alakíthatjuk, mi jelenjen meg a feedben, egyenesen a keresőből választhatunk magunknak követni kívánt témákat. Ehhez elég adott kulcsszóra keresni (legyen az konkrét előadó, film vagy sportcsapat) a Google megjelenít egy Követés (Follow) gombot, amivel adott témát hozzáadhatjuk a a minket érdeklő topikok listájához.

A felturbózott hírcsatornával a Google valószínűleg azt az űrt próbálja betölteni, amit a közösségi médiában nem sikerült neki a megbukott Google+-szal. A Google Team vezetője egy San Franciscó-i előadáson viszont leszögezte: saját fejlesztésük abban különbözik a Facebooktól, hogy a felhasználóról és az ő érdeklődési köréről szól, nem pedig azokról a témákról, amik a felhasználó barátait érdeklik.

A frissítés már elérhető az amerikai felhasználók számára, az elkövetkező hetekben pedig világszerte kigördül. A feed egyelőre csak a mobilos appon belül látható, de van rá esély, hogy idővel a böngészős asztali verzióban is felbukkanhat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik