Idén először hirdették meg a Kreatív Tour pályázatot, ahova divattervezők koncepcióit várták – olyan terveket, amiknek témája a vizes-világbajnokság. Kiss Kósa is pályázott, majd pár héttel később telefonon megkeresték, hogy két pályázat jutott a végső körbe, abból az egyik az övé és személyes találkozóra hívják. El is ment, ahol a műsor producerével és a verseny stylistjával megbeszélték a ruhákat.
„Ott már csak arról volt szó, hogy az én vízi világ-sellők elképzelésem valósítják meg. Ekkor kiderült, hogy csak 10 nap van a 16 ruha elkészítésére. Másnap sikertelen anyagvásárlás és mérlegelés után úgy döntöttem, nem tudom elvállalni a szűk határidő végett a ruhák minőséges elkészítését” – írta nekünk a tervezőnő, majd hozzátette: úgy búcsúztak el, hogy teret ad a másik pályázónak. A meglepetés akkor érte, amikor
Mutatjuk Kiss Kósa terveit és a versenyben látható ruhákat.
Nem tartom tisztességesnek, hogy szó nélkül lenyúlták az ötletemet. Igaz, sokkal gyengébb minőségben és érthetetlen háttérrel, zenével párosították, ami végett értelmet vesztett az egész elgondolás, de mégiscsak az én ötletem volt
– mondta.
Megkerestük a Magyarország Szépe produkciót is, hogy kommentálják a helyzetet.
A kreatív tender egyik pályázója az alábbi inspirációs képpel jelentkezett (lent mutatjuk – a szerk.), amin látható, hogy a saját terveit egy nemzetközi fehérnemű márka ihlette. Személyes egyeztetés után az illető visszalépett. Az adásban szereplő ruhák egy laikus számára sem összetéveszthetők az említett inspirációs vázlatokkal
– mondta el Kisprumik Ádám, a Magyarország Szépe vezető stylistja, aki végül a Kreatív Tour ruháit megvalósította. Őt egy ismert külföldi márka inspirálta.
Nem ez az első eset
Kiss Kósáról két évvel ezelőtt azért írtunk, mert akkor Kulcsár Edina kollekciójában tűnt fel egy olyan darab, amit korábban ő tervezett. Erről részletesen itt írtunk:
Fejléckép: Instagram/Sarka Kata