Kósa Lajos módosítása után 7,5 százalékra emelik a reklámadó mértékét, a HírTV pedig kiderítette, hogy a parlament gazdasági bizottságában a vita erről 3 és fél percig tartott.
Vita sem nagyon volt, simán átment a kormánytöbbségen a javaslat. Bánki Eriket, a bizottság fideszes elnökét meg is kérdezték erről:
– Mi az oka, hogy harmadszorra változtatják meg, és az iparági szereplőkkel még nem egyeztettek?
– Próbáljuk az adó mértékét úgy megállapítani, hogy elfogadható terhelést jelentsen az iparág szereplőinek, és közben a költségvetés számára se jelentsen olyan kiesést, amely elviselhetetlenné válna.
– És erről megkérdezik őket?
– A benyújtót kérdezzék meg. Kósa Lajos indítványáról döntött ma a bizottság.
Kósa Lajos is arról beszélt, nem egyeztetett piaci szereplőkkel:
– Az iparági szereplők azt kifogásolták, hogy érdemi egyeztetés nem volt. Mi várható a törvénytervezettel kapcsolatban?
– Hát el fogjuk fogadni.
– Feltételeztem, közel kétharmaddal. Lesz-e egyeztetés az iparági szereplőkkel, vagy ami le van írva, az úgy marad?
– Az iparági szereplőkkel a tárcák egyeztettek. Az tudom, hogy megtörtént. Mi csak a százalékot módosítottuk.
A Magyar Reklámszövetség elnöke a csatornának cáfolt, szerinte senki nem kereste őket. Az adóval pedig a kormány akkor tenne a legjobbat, ha eltörölné.
„Ha már nem bántjuk a tartalomszolgáltatókat, akik fizetnek taót, áfát, több ezer embert foglalkoztatnak, szemben a globális szereplőkkel, akkor a legfontosabb cél az lenne, hogy a reklámadót azonnal vezessük ki, és hozzunk olyan segítséget, ami valós segítséget nyújt az iparág szereplői számára.”
(HírTV)