Tech

A Chrome maga szűrné az idegesítő reklámokat

Hirdetésszűrőt épít a Google saját böngészőjéhez. Kérdés, mint enged át rajta, és jó lesz ez nekünk?

Hamarosan elérhetővé válik az a mobilokra és asztali gépekre egyaránt letölthető hirdetésszűrő, amelyet maga a Google fejleszt saját böngészőjéhez, a Chrome-hoz. A cél az, hogy eltávolítsák a túl zavarónak és problémásnak ítélt reklámokat a mindennapi böngészésből.

Ezen hirdetéseket – legyen szó pop-upokról, automatikusan elinduló, kilőhetetlen, hangos videókról vagy a visszaszámlálókkal felszerelt óriáshirdetésekről – még márciusban szedte listába a Coalition for Better Ads, egy szakmai csoport, melynek tagjai között megtalálhatjuk a Facebookot és magát a Googlet is.

Amennyire öngólnak hangzik az új hirdetésszűrő, annyira nem az. A Google ugyanis azt szeretné, ha a netezést a lehető legkevesebb dolog zavarná meg, a reklámok ne rondítsanak bele az élménybe.

Ha viszont lesz beépített szűrő, akkor jó eséllyel csökkenhet a többi kiegészítő száma. Jelenleg több mint 600 millió készüléken futnak adblockerek a PageFair felmérései szerint, a tavalyi évben ez a hirdetési szakmának 41.4 milliárd dollár kiesést hozott. Ha viszont egy szűrő lesz mindenekfelett: az jobb bevételt hozhat a világ egyik legelterjedtebb böngészőjének.

A Chrome elterjedsége a különféle statisztikák szerint 50-60% között mozog, az anyacég csak tavaly 60 milliárd dollár hirdetési bevételre tett szert általa.

Ezzel párhuzamosan számos iparági szereplőt és projektet gyengíthetnek:

  • a legelterjedtebb szűrőtől, az Eye/O által készített AdBlock Plustól kezdve,
  • annak Acceptable Ads programjával együtt, amely gyakorlatilag átengedi a nemzavaró hirdetéseket a mindentszűrő szűrőjén némi felár ellenében
  • egészen a Brave nevű böngészőig, amelynek legnagyobb forja pont a beépített hirdetésblokkoló.

A Google az eddig elhangzottak értelmében még azt is megteheti, hogy szűrője segítségével nemcsak a zavaró hirdetéseket kapcsolja ki egy oldalon, hanem minden egyes hirdetést, ezzel is kényszerítve az érintett oldalakat arra, hogy olyan hirdetéseket mutassanak csak, amelyek megfelelnek az iparági szabványnak.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik