A vizsgálat során 155 Bz-motorkocsit minősítettek biztonságosnak, ezek már vissza is álltak a forgalomba. Összesen kilencven motorkocsi tengelyén találtak hajszálrepedéseket. A sérült tengelyeket – az alkatrész-megrendelés teljesítésétől függően – legkésőbb április elejéig kicserélik.
A MÁV a járművek kivonásával egyidejűleg rendelt meg 55 darab tengelyt a cseh Bohumin cégtől, ennek szállítási határideje 30 nap. A tengelyek szállítására több vasúti tengelygyártó cégtől kértek ajánlatot, a válaszok azonban a mai napig még nem érkeztek meg.
A szolnoki és a szombathelyi MÁV járműjavítóban raktáron lévő tengelyeket már beépítették a javításra váró járművekbe. Hamarosan a budapesti Északi járműjavító is alkalmas lesz a hibás motorkocsi-tengelyek javítási munkálatainak elvégzésére, és ez felgyorsítja a teljes rend helyreállítását. A tengelyek cseréje megközelítőleg 180 millió forintba kerül, a végleges költségekről, bevételkiesésről azonban csak áprilisra tud pontos összeget közzétenni a vasúttársaság.
A MÁV mellékvonalain hétfő reggelre nagymértékben javultak a vasúti személyközlekedés feltételei, immár 65 vasútvonalon – 804 települést érintve – ismét a menetrend szerinti személyvonatokkal utazhatnak. Ahol nem biztosítható vasúti szerelvény, ott az utasokat a meghirdetett vasúti menetrend szerint közlekedő vonatpótló autóbuszok szállítják.