Az Agrárszektor.hu-nak Pálinkás Zsolt, a Tesco Magyarország ügyvezető igazgatója azt mondta, lezárult a Tesco cégcsoport átalakítását célzó portfólió-átvizsgálás. Noha tavaly többször felröppent a hír, de az áruházlánc nem vonul ki Magyarországról.
Dave Lewis, a Tesco csoport vezérigazgatója júniusban, illetve októberben a munkatársaknak szóló videoüzenetben is megerősítette, hogy a Tesco elkötelezett a közép-európai – ezen belül a magyar – vállalat jövőbeni fejlesztése mellett, így ezeknek a spekulációknak nincsen valóságalapjuk.
Az előző év azonos időszakához képest az egész csoport forgalma, értékesítési volumene nőtt, ami bizakodásra ad okot, bár rengeteg még a tennivaló. A vasárnapi boltzár alapjaiban megváltoztatta a vásárlói szokásokat. A Tesco gyorsan alkalmazkodott ahhoz, amikor eltörölték, a működést már a vásárlók visszajelzései alapján alakították ki.
Az ügyvezető szerint még küzdenek a létszámhiánnyal, a tavalyihoz képest nincs komoly változás a dolgozói létszámban, folyamatosan vannak nyitott pozícióik, százas nagyságrendben országszerte.
A szakképzett munkaerő megtalálása jelenti a nagyobb nehézséget: például több hús-, baromfi-, csemege-, sajt-eladóra, pékre és targoncásra lenne szükség.
A Tesco nyáron 3,5 milliárd forintot fordított bérfejlesztésre, ez átlagosan 11 százalékos béremelést jelentett 14 000, nem vezető beosztású munkatársnak, de folyamatosan vizsgálják, milyen lehetőségekkel tehető még vonzóbb munkahellyé a vállalat.
A fejlesztések terén a közeljövőben a legnagyobb hangsúly a frissáru-választék bővítésén van, de továbbra is kiemelt figyelmet kapnak az úgynevezett speciális élelmiszerek, mivel egyre többen érintettek valamilyen ételintoleranciában, számukra folyamatosan bővítik a csökkentett glutén- és laktóztartalmú élelmiszerek kínálatát.
Az áruházak fejlesztésén is dolgoznak, egy 440 millió forintos beruházással megújították győri és veszprémi áruházunkat, amelyekben a vásárlók kihelyezett online terminálokon a Media Markt üzletek kínálatából is válogathatnak. Ez a tavaly bevezetett „bolt a boltban” koncepció folytatása, és hamarosan újabb funkciókkal bővül a tavaly bevezetett Scan&Shop rendszer.